רוני נאק
אחרי הטייקאן מגיעה המקאן. רכב הפנאי הקטן-יותר של פורשה מתחשמל עם פלטפורמת PPE חדשה וארכיטקטורת 800 וולט. זה אמנם לקח 10 שנים ומעל ל-800 אלף יחידות אשר ברכו את כבישי העולם בנוכחותן (אפילו שיש ציניקאנים שאומרים שזו ה-Q5 היותר-יפה של אאודי).
• בישראל בחגי תשרי 2024
• שתי גרסאות: מקאן 4 ו-מקאן טורבו
• היגוי אחורי, בולמי זעזועים כפולי שסתומים
• מחירים: 665 ו-930 אלפי שקלים בהתאמה
לפלטפורמה סוללת ליתיום-יון עם קיבולת של 100 קוט"ש ובזכות היותה פעילה בתחומי ה-800 וולט היא יכולה להיטען מזרם ישר בהספק של עד 270 קו"ט או כמחצית מזה מעמדות טעינה של 400 וולט – שזה הרוב המוחלט של עמדות הטעינה שיש בישראל. טעינה ביתית עד 11 קו"ט AC. טווחי הנסיעה הרשמיים עם 613 ו-591 ק"מ WLTP למקאן 4 ולמקאן טורבו בהתאמה.

פורשה זה כוחות סוס ומאלה יש לא מעט. 408 כ"ס ו-65 קג"מ למקאן 4 ו-639 כ"ס עם 113 קג"מ לטורבו. זמני התאוצה כצפוי קצרים למדי: 5.2 ו-3.3 שניות ל-100 קמ"ש.
האורך הכללי הוא 4,784 מ"מ, הרוחב 1,938 מ"מ והגובה 1,622 מ"מ. חישוקי הגלגלים הם עד 22 אינץ' ועליהם צמיגים רחבים ובתוכם צלחות בלימה עצומות ההכרחיות לטפל במסת הרכב. בסיס הגלגלים, גדל ב-86 מ"מ בהשוואה לדור הקודם (2,893 מ"מ), מתאזן וויזואלית על ידי סרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור.

בפנים קוקפיט חדש, דיגיטלי מלא הכולל תצוגה עילית עם מציאות רבודה. לנוסע יש מסך משלו עם אפשרות לצפות בסטרימינג תוך כדי נסיעה. ממשך המשתמש מתבסס אנדרואיד וכולל סייען קולי.
שתי הגרסאות, 4 Macan ו- Turbo Macan מצוידות בהנעה כפולה. חלוקת כוח
ההנעה נשלטת על ידי תוכנית הנהיגה שנבחרה. מערכת ה-Vectoring Torque Porsche Plus, גם נעילת הדיפרנציאל האלקטרונית בסרן האחורי, תורמת גם היא לשיפור האחיזה, ליציבות הנהיגה וליכולות הדינמיות. מתלי אוויר המגיעים כסטנדרט בדגם הטורבו, מצוידים במערכת ה-PASM, מערכת ניהול מתלי האוויר האקטיביים של Porsche.

ניתן גם לשלבם עם מתלי קפיצים כאופציה. מערכת ה-PASM מצוידת כעת בבולמים בטכנולוגיית שני שסתומים. הודות למיפוי בולמים גדול יותר, ניתן לקבל טווח פעולה רחב יותר בין נוחות וביצועים. הדבר מדגיש את ההבדלים שבין תוכניות הנהיגה
השונות.

בפעם הראשונה, ה-Macan מצוידת בהיגוי אחורי כ-אופציה בעל זווית היגוי מקסימלית של 5 מעלות. המערכת מאפשרת רדיוס סיבוב של 11.1 מ' בנהיגה עירונית ובמקביל שמירה על יציבות יוצאת דופן במהירויות גבוהות המגובה על ידי היגוי מדויק ועקבי של הסרן הקדמי.
מחירים:
- פורשה מקאן 4: החל ב-665,000 שקלים
- פורשה מקאן טורבו: החל ב-930,000 שקלים
אפשר כבר להזמין את הבונבון בישראל
