רוני נאק
אחרי שכבר הביטה לפשיטת הרגל בעיניים, הגיע קבוצת PSA לרשום אבן דרך חשובה בתהליך השיקום שלה. האדריכל של ההתאוששות המהירה הזו הוא קרלוס טבארס – בן טיפוחיו של קרלוס גוהן – שהיה עד משורת המושבים הראשונה למיזוגים התת קרקעיים ב"אליאנס" של רנו-ניסאן-מיצובישי. שני גורמים תרמו לצמיחה ברווחיות: ההצלחה של פיג'ו 3008 ו-5008 – והרכישה המוצלחת של מותג אופל מידי GM. על פי נתוני החברה (להורדת הדו"ח של PSA) בשנת 2018 הרווח התפעולי היה כמעט 6.5 מיליארד דולר – צמיחה של 43% ביחס לשנת 2017. כלל המכירות של הקבוצה עמדו על 74.03 מיליארד דולרים – עליה של 19% בפרמטר הזה.

ו-PSA לא עוצרת כאן. איך אפשר? אז הקבוצה הודיעה כי תחזור לאחד השווקים המתפתחים החשובים ביותר – הודו. הודו אינה קרקע בתולית ל-PSA אשר נכשלה שם בעבר עם מותג פיג'ו. אלא שהפעם את המהלך תוביל סיטרואן בתקווה כי תוכל לנגוס נתח משוק של כ-3.4 מיליון מכוניות בשנה, שוק אשר נשלט בצורה מאד דומיננטית על ידי סוזוקי-מרוטי (51% בפרטיות) ו-יונדאי הודו (16.2%). PSA כבר החלה להכין את הקרקע לקראת ההגעה לשוק המתוכננת ל-2021 ועם שאיפות להגיע לנתח שוק של 2% תוך שלוש שנים. את זה סיטרואן מתכננת להשיג בעזרת SUV קטן ובינוני ודגם סדאן שככל הנראה יהיה רק לשוק ההודי.
