תומר הדר
בזמן שבאירופה, בתערוכת פריז, מתמקדים המבקרים בתערוכה בעיקר בהנעה חשמלית, אמצעים לחיסכון בדלק וקוקטיילים קטנים וחמודים עם מטריות ורודות, בעברו השני של האוקיאנוס מתמקדים האמריקאים בדברים שונים לחלוטין. אלו כוללים מאסת שריר, דלק, בירה, כוח, עשן ומהירות.

השבוע דיווחנו לכם כאן על העברת זיכיון השיווק של מכוניות דודג' בישראל ובינתיים בארה"ב דודג' עושה הרבה שרירים ומציגה קונספט חדש: ראם TRX. בניגוד למכוניות קונספט אירופיות, שם פירוש המילה "קונספט" הוא "אולי נייצר כזה עוד כמה שנים אבל הוא לא יהיה מגניב כמו המכונית המטורפת שאתם רואים פה", בארה"ב "קונספט" פירושו "יש מצב שתוכלו לקנות או לבנות כזה מחר".
הדוגמה הכי טובה היא TRX או בשמו המלא דודג' ראם REBEL TRX. בפועל, כל אחד עם קצת דמיון יכול לפתוח את קטלוג השיפורים המטורף של MOPAR, זרוע השרירים של קונצרן קרייזלר ולהזמין לו חלקים שיהפכו את דודג' ראם ל-REBEL TRX. אז מה יש לנו כאן?

קודם כל המנוע. המי כמובן, בנפח 6.2 ליטרים. למישהו בדודג' זה נשמע כנראה ממש חלש, לכן הוסיפו למנוע הזה סופרצ'ארג'ר שמאפשר לו ללעוס בנזין ולירוק 575 כוחות סוס דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות אל טרנספר מחוזק של בורג וורנר, משם לסרנים משופרים של דיינטראק (עם נעילות מקדימה ומאחור) ומשם אל צמיגי 37 אינטש.

מהלך המתלה המקורי, 9 אינץ' שופר באמצעות קפיצים מוגבהים של מופאר וכמובן גם בולמי FOX עם מאגר חיצוני ועומד כעת על 13 אינץ'. כעת נגלה לכם סוד: מכשירי תנועה, יבואנית דודג' הקודמת החזיקה בסוכנות בתל אביב מרתף. במרתף היה אשנב. ושם ניתן היה לרכוש חלקים. כל חלק. גם כאלה של מופאר. ניתן רק לקוות שסוכנות מכוניות לים התיכון תמשיך במדיניות המבורכת הזו.