רוני נאק
שר האוצר והכלכלה הצרפתי – ברונו לה מאייר – מזהה את המצוקה של יצרנית הרכב רנו. "רנו נאבקת כדי לשרוד" אמר לה מאייר היום לעיתון לה פיגרו הצרפתי. קבוצת הרכב (שבבעלות חלקית של המדינה) פנתה לקבל הלוואה בערבות מדינה בשיעור של 5 מיליארד אירו. "אני עדיין לא חתמתי על הבקשה הזו" אמר לה מאייר. זאת מכיוון שהמדינה מבקשת מרנו להתחייב בשלושה תחומים: רכב חשמלי, התחייבויות לספקים ושמירה של הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שלא תצאנה מגבולות צרפת.

לה מאייר – שכאמור הוא שר האוצר והכלכלה הצרפתי – חושב שהמפעל הגדול של רנו הסמוך לפריז לא צריך להיסגר. ומחזק את זה עם אמירה שזו עמדה בה מחזיקה המדינה ובעלי המניות. עתה הכדור בידי יו"ר רנו שצריך לחזור אליו עם הצעות לשיפורים. "יש צורך בפעולה דחופה ומיידית" והוא מוסיף ומזהיר " רנו עלולה להיעלם". ולמרות חומרת המשבר יש לרנו הון אנושי טוב וטכנולוגיות מתקדמות אשר יכולות להזינק אותה מהמשבר המסוכן בו היא נמצאת עתה – במידה ותנקט האסטרטגיה הנכונה.
קבוצת רנו מעסיקה כ-200 אלף עובדים. בעלי האינטרס המרכזיים שבה הם ממשלת צרפת עם 15.01%, ניסאן עם 15%, הציבור 62.74% וקרן פנסיה 3.1%.

במידה רבה רנו נקלעה לסופה המושלמת: ירידה עקבית במכירות, פרשיית קרלוס גוהן שעשתה מהומה בקונצרן וערערה את הקשר הרווחי עם ניסאן ולבסוף משבר קורונה שהיה סנוקרת של ממש.
בטון אופטימי (מה גם שבכל זאת למדינה יש חלק לא מבוטל מרנו) מסכם לה מאייר " אין לי היסוסים לגבי הצלת החברות שלנו. מהן האופציות האחרות? לעמוד מול מאות אלפי מובטלים ופשיטות רגל? זה יהיה קטלני לכלכלת צרפת".
רנו מיוצגת בישראל על ידי קבוצת קרסו.