רוני נאק
אתם כבר מכירים את האופניים של מונדרקר – וגם אם לא מספיק מבט מהיר באופניים כדי להבין שיש כאן משהו שונה. והשונה הוא בשלדה אשר לוקחת לקצה את קונספט הגאומטריה הקדמית – ממש לקצה. עם משולש שלדה אחורי קצר וחלק קדמי ארוך מאד (עם תיקון קל של זווית ההיגוי) די קל להבין כבר במבט למה התכוון המשורר. והוא התכוון שתרכבו חזק ומהר!
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/mondraker-foxy-rr-2019-2-e1556179669773.jpg)
קרבון + R בריבוע
עם גלגלי 29 אינץ' הגרסה הזו של הפוקסי האנדוריסטים של מונדרקר רלוונטיים (ואופנתיים) מתמיד. השלדה כאמור עשויה משני משולשי קרבון – כאשר החלק היחיד העשוי סגסוגת זו נדנדת המתלה האחורי וגם זו מחוברת על ידי גשר מקרבון. תמצאו כאן את כל הארסנל הטכנולוגי של המותג: מתלה ZERO בו בולם הזעזועים מותקן בין שתי נקודות נעות, מהלך אחורי של 150 מ"מ, ניתוב כבלים פנימי, צירי BOOST רחבים וכמובן אותה גאומטריה ייחודית עם זווית ראש של 66 מעלות, תמוכות שרשרת קצרות של 435 מ"מ, BB דרופ זעיר של 21 מ"מ וזווית מושב של 70.5 מעלות אשר תנסה להקל עליכם במעלות.
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/mondraker-foxy-rr-2019-8-2-e1556180431126.jpg)
קיט האיבזור כאן נושק להגדרת ה"קצה" והוא בהחלט על הצד הסקסי והיקר. לפנים מזלג פוקס 36 עם ציפוי קשימה ומהלך של 160 מ"מ. הבולם האחורי גם הוא מפוקס DPX2 עם שלושה מצבים וכמובן…קאשימה. העברת הכוח היא על בסיס מערכות SRAM עם 12 הילוכים. מעביר אחורי X0 מפוקד על ידי שיפטר GX איגל המקפיץ את השרשרת על קסטה 10-50.
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/mondraker-foxy-rr-2019-4-e1556179847485.jpg)
מעצורים ממשפחת CODE של SRAM ואלו נושכים דיסק 200 מ"מ בחזית ו-180 מ"מ מאחור. לקליפרים 4 פיסטונים ועשויים מיציקת אלומיניום. אפשר לכוון את מרחק הידית מהגריפ ויש עוד סבך טכנולוגי שבעיקרו אמור לתת לך יותר ביצועים ברכיבה אגרסיבית.
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/mondraker-foxy-rr-2019-1-e1556179902375.jpg)
האיבזור ההקיפי הנוסף, כולל מוט מושב קצר יחסית של 125 מ"מ מגיע ממותג האיבזור הביתי של היצרן – OneOff וזה יכול להיות כידון מקרבון, סטם, הדסט וכיוב'. למעט הגלגלים. אלו של DT מסדרה E1700. וזה אחלה. כדי לסגור את החיבוק האוהב עם הקרקע תמצאו צמיגי מאקסיס מיניון בחזית ואגרסור מאחור.
המשקל מוכנים לרכיבה עומד על כ-14.0 ק"ג המחיר: 30,000 שקלים
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/mondraker-foxy-rr-2019-6-e1556179955207.jpg)
רכיבה
שימו עליהם ישבן ומיד תרגישו את האורך של האופניים האלה. החרטום הארוך מתבטא גם בריץ' משמעותי ואפילו עם שלדת M הפוקסי הרגישו לי גדולים ובעיקר ארוכים. אחרי פרק סט-אפ שאינו שונה מכל כיוון ראשוני אחר מוכר עם כ-25% סאג לפנים ומאחור – יצאנו לחבוט בשבילים. וכמו שאמר המשורר – האופניים האלו מבקשים שירכבו אותם מהר וחזק. היציבות הכיוונית מרשימה מאד, המתלים בולעים יפה חירפוצים קטנים ונחיתות מרגישות רכות כמו להתיישב על ענן פלומתי. הם מעדיפים פניות קשת מהירות וארוכות על פני סוויצ'בקים הדוקים ואם הרכיבה שלכם לוקחת אתכם למקומות כאלה. הסתדרתם.
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/IMG-20190406-WA0009-e1556181131116.jpg)
כפי שכתבתי בעבר על FOXY, צריך להסתגל לגיאומטריה הזו – וזה אומר סגנון רכיבה מעט שונה מהמקובל בקונצנזוס הסטייל-אמריקאי של התחום. בפניות יש להשכיב יותר את האופניים ולהעביר משקל רב יותר לגלגל הקדמי שיאחז. אם תרכבו על הגלגל האחורי תגלו שהפרונט חסר משקל, מאבד אחיזה ונוטה לתת-היגוי ורדיוסים גדולים יותר משהתכוונתם. זה לא האופניים, הפעם על הרוכב לשנות סגנון.
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/mondraker-foxy-rr-2019-5-e1556180011279.jpg)
וגם כשאני מודע לנ"ל עדיין מצאתי עצמתי נאבק לשמור על הגלגל הקדמי בתוך בפניות-סיכה הדוקות, ולתמרן במעברים טכניים איטיים. צריך לרכוב הרבה יותר כדי להסתגל – ואז תקבלו רקטת סינגלים מהירה ביותר.
כדי לאזן את הכמיהה למהירות יש בלמים חזקים. מצאתי שהם מתאימים להגדרת התפקיד של האופניים האלה – ומשלבים עוצמת בלימה חזקה מאד ומינון טוב. לפנים או מאחור. ועם חרטום כזה ארוך, ומתלה מצוין, אפשר לבלום מאד חזק ומאד מאוחר. בהחלט יתרון בכל מירוץ אנדורו.
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/mondraker-foxy-rr-2019-9-e1556180050285.jpg)
התשלום על כל מורד הוא מעלה לפניו, או אחריו. וגם כאן מונדרקר פוקסי RR היו טובים מאד. המתלה נותר אקטיבי תחת כוחות הטיפוס והוא מוריד את הכוח יפה לקרקע ועוקב אחרי פניה בקנאות. אם תנסו לרכון קדימה או לדווש בעמידה עם הרבה משקל לפנים יהיה קל יחסית לסחרר את הגלגל האחורי – לשיטתי הישארו במרכז האופניים ותנו עבודה. לגלגלים הגדולים יש יתרונות בדריסת המכשולים בטיפוס כמו במורד – ואם גלגל שיניים 32 הוא קשה לכם מדי – אפשר לרדת ל-30 שיניים בחזית ואז אני לא מאמין שיהיו הרבה שיפועים בסינגלים שלא תצליחו לטפס יחסית בקלות.
![מבחן אופניים מונדרקר פוקסי RR - מכונה אנדורו ממוקדת והייטקיסטית. המחיר: 30 אש"ח. צילום: רוני נאק](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/mondraker-foxy-rr-2019-7-e1556180098713.jpg)
לסיכום
מונדרקר פוקסי RR 29 אינץ' הם ראשית כל אופני אנדורו ממוקדים. לרוכב תחרותי הם יתנו יתרון ככל שהוא ירכב מהר יותר ותוואי התחרות יהיה פתוח וזורם יותר. הפרשי גובה לא צריכים להטריד אף אחד כאן. מצד שני בתוואי טכני ואיטי צריך לעבוד קשה כדי להישאר על המסלול ולהאמין באחיזה של הגלגל הקדמי בכל פניה הדוקה. לטעמי עניין של תרגול. חבילת האיבזור כאן טובה מאד ואם יש תלונה זו תהיה לגבי חוסר עקביות בפעולת המעצור הקדמי. ולגבי המחיר, מאד גבוה באופן אובייקטיבי אבל מיישר קו עם אופניים דומים עם קיט ברמה כזו (מבלי לספור את מותגי המכירה הישירה מחו"ל).