יום רביעי , 14 אוגוסט 2024
בתכלס די מגעיל. ריינמטאל זוכה בחוזה לספק מעל ל-4.5 מיליון משאבות אוויר משניות. צילום: ריינמטאל

שובה של משאבת האוויר המשנית

רוני נאק

למי שיש סובארו מכיר זאת היטב. משנת 2005 ואילך סובארו התקינה משאבת אוויר חשמלית, פלוס שסתום משני ועוד ים של צנרת מיותרת. כל תכליתה של המערכת הוא להזרים אוויר נקי ב-90 השניות הראשונות של ההתנעה הקרה. כדי לדלל ולהפחית את כמות המזהמים בהדלקת המנוע הראשונה בבוקר. אמה מה. המערכת הזו, שאין לה שום יתרונות של ביצועים או צריכת דלק, אין לה גם אמינות והיא מזדקת לא טוב. תקלות חשמל של מנוע משאבת האוויר החשמלית, או השסתום שמתמלא פיח, נתקע ולא נסגר אחרי שנים של דלק ישראלי משובח. להחליפה עולה אלפי שקלים רבים ואם אינה תקינה זה ידליק נורית צ'ק אנג'ין ועשויה לגרום גם לפעולה לא חלקה של מנוע הבוקסר הקדוש.


עתה מודיעה חברת ריינמטאל הגרמנית, בעליזות רבה יש לציין, כי זכתה במכרז של מאות מליוני יורו (בגבוה) לספק כ-4.5 מיליון משאבות אוויר משניות ושסתומים למותגי הרכב הגרמניים בעיקר. זאת כהכנה לתקנות יורו 7 שעתידות להיכנס לתוקפן בעוד שנתיים. נראה שהגסיסה של מנוע הבעירה הפנימית תהיה לא רק ארוכה אלא גם מכוערת ויקרה.

Check Also

דגמי יונדאי ממשיכים לגרוף פרסים

שישה פרסים שהוענקו על ידי המגזין היוקרתי NEWSWEEK מסמנים את יונדאי איוניק 5, איוניק 6 ואת האלנטרה הייבריד כבחירות הטובות ביותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen + eleven =