רוני נאק
ענקית הרכב החשמלי הסינית BYD חשפה ביום רביעי גרסאות חדשות במחירים נמוכים יותר של דגמי HAN ו-Tang מתוצרתה. מהלך נוסף במלחמת המחירים המסלימה מזה כמה חודשים ומשאירה מותגים רבים מחוץ למשחק (זוכרים את אזהרה מנכ"ל אקספאנג על "Sea of blood"?), בשוק הרכב הגדול בעולם. הנשק במלחמה הזו הן הנחות עוד יותר גדולות מאלו שראינו ב-2023.
• האם התכניות של אקספנג מציאותיות?
דגמי BYD HAN החדשים (הזמינים בסין כהיברידי פלאג-אין או כרכב חשמלי מלא), ורכב הפנאי שטח Tang, יהיו במחיר התחלתי נמוך ב-10.35% עד 14.3% מהגרסאות הקודמות.

התמחור של שני דגמים כה חשובים מצביע על כך ש-BYD נותנת הנחות גדולות יותר על רוב הדגמים הללו מאשר בשנה שעברה. יצרנית הרכב הורידה את המחיר ההתחלתי עבור ה-Qin Plus EV והגרסה ההיברידי שלו ב-15% ו-20%, בהתאמה, לעומת הורדות מחירים של 8% ו-11% בהתאמה עבור שני הדגמים ב-2023.
יחד עם זאת, בצעד שנראה כמהלך בכיוון השני, BYD השיקה מותגים חדשים כמו Yangwang ו-Fangchengbao כדי לטפס במעלה השוק ולפנות ללקוחות עשירים. להזכירכם BYD חשפה ביום ראשון מכונית ספורט U9 תחת המותג Yangwang במחיר התחלתי של כ- 234,000 דולר.
מכירות רכבי "האנרגיה החדשה" (בשבילם זה רכב חשמלי ופלאג אין הייבריד) של סין ירדו ב-38.8% בינואר לעומת החודש הקודם. ירידה ראשונה במכירות מאז אוגוסט 2023, אז הביקוש דשדש למרות הניסיון ל"פוש" שהגיע מהורדת המחירים בטסלה.