רוני נאק
צ'מפיון, יבואנית סיאט לישראל, מתחילה היום לשווק את סיאט ארונה. זהו רכב הפנאי השני, בקו הדגמים שהולך ומתעבה של סיאט בישראל, אחרי אטקה ולפני שזו תחשוף SUV עם 7 מושבים (עם "קשרי דם" לסקודה קודיאק).
• חסוך אלפים בקניית רכב חדש – או שתצא פארייר

סיאט ארונה מתבססת על פלטפורמת MQB בגרסתה הקטנה יותר – אותה אנו כבר מכירים מהסיאט איביזה החדשה. בסיס הגלגלים עומד על 255 ס"מ והאורך הכללי 413 ס"מ – בהחלט על הצד הקומפקטי. את המראה של SUV או רכב פנאי סיאט ארונה משיגה עם מרווח גחון של 19 ס"מ חישוקי גלגלים 16 ו-17 אינץ', חצאיות גומי מלמטה וצביעה דו-גוונית כאופציה מקורית יחד עם מסילות גג.

יש בשורה – ויתרון יחסי גדול מאד על המתחרים בתחום הבטיחות – כל הגרסאות של סיאט ארונה (גם הסטייל הבסיסית) מגיעות כסטנדרט עם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור מרחק ובלימת חירום אוטונומית, ניטור עייפות נהג, זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל ועוד סוויטת בטיחות הכוללת בקרת יציבות ומשיכה, 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס וכיוב'.

בתחום האיבזור תמצאו ברמות הגבוהות פנסי Full LED, חישוקי 18 אינץ', מושבי עור/אלקנטרה, מערכת שמע של BEATS ומפות פרופיל נהיגה משתנות.
בתחום ההנעה יש לסיאט ארונה שני מנועים חדשים יחסית: 1.0ל' טורבו בנזין המפיק 115 כ"ס ו-20.3 קג"מ וגם 1.5ל' טורבו בנזין עם תפוקה של 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ (המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד). העברת הכוח נעשית לגלגלים הקדמיים בלבד עם DSG רובוטי עם 7 הילוכים.

אז כמה עולה סיאט ארונה? בהיצע 4 רמות איבזור:
– סיאט ארונה סטייל 1.0ל' אוטו': 109900 שקלים
– סיאט ארונה FR 1.0ל' אוטו': 115900 שקלים
– סיאט ארונה FR PRO 1.0ל' אוטו': 128900 שקלים
– סיאט ארונה FR EVO 1.5ל' ידנית: 139900 שקלים