רוני נאק
טלקר משיקה בישראל מותג רכב כל-חשמלי חדש. SERES הסינית (שלוחה של ענקית התעשייה SOKON). בכך מצטרפת SERES למותגי קיה ו-סאנגיונג המשווקים כבר אצלנו. הדגם שהגיע אלינו הוא SUV חשמלי לא גדול אשר בשווקים אחרים מיוצר על ידי DFSK (ממנה ייבאה טלקר כמות קטנה של מסחריות עד שמגבלות התקינה הישראלית עצרו את הפעילות) וממותג Dongfeng או DFSK עם שמות דגם שונים. בניכר הרכב משווק משנת 2019 כרכב חשמלי או עם מנוע בנזין 1.5ל' או היברידי נטען.

בישראל נתחדש ברכב בשם SERES 3 בעל טווח נסיעה מירבי (WLTP) של 301 ק"מ ומצויד במנוע חשמלי יחיד עם תפוקה של 163 כ"ס ו-30 וחצי קג"מ. הכוח מגיע מסוללת ליתיום עם קיבולת של 52.7 קוט"ש והיא בעלת יכולת טעינה מהירה (30 דק' ל-80% מעמדת DC). היצרן מדווח על מהירות מירבית של 155 קמ"ש ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות.
עם בסיס גלגלים של 265 וחצי ס"מ מדובר ב-SUV קומפקטי למדי. העיצוב העגלגל מתכנס לממדים של 438.5 ס"מ לאורך, רוחב של 185 ס"מ וגובה של 165 ס"מ. מרווח גחון של 18 ס"מ מקרב את ה-SERES 3 לכביש וזה בסדר כי ההנעה היא קדמית בלבד ואין באמת אספירציות לשטח. בהתאם למידות הקומפקטיות גם תא המטען מציג נפח של 318ל'. באיזורים של שברולט ספארק שם זה 313 ליטרים.

רשימת אביזרי הבטיחות ארוכה למדי וכוללת שש כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה ושורה ארוכה של מערכות התראתיות (לא מובילאיי מקומי) אשר מזהירות ומתריאות בפני סכנות שונות אבל לא מתערבות בנהיגה, לא אקטיביות.
כפי שהורגלנו לקבל מיצרניות הרכב הסיניות, במגמה שהולכת ומתרחבת, גם ב-SERES 3 החדש בישראל תמצאו קוקפיט דיגיטלי מלא. במרכז מסך מולטימדיה במידה של 10.25 אינץ' (ללא ממשקי קארפליי ואנדרואיד אבל עם WAVE שירכב על המערכת המקומית). לוח המחוונים הוא מסך 10.25 אינץ' נוסף המציג את מידע הדרך החשוב. ריפודי המושבים הם מעור סינטטי, כמו גם ציפוי גלגל ההגה הספורטיבי למראה ומגע. למושבים הקדמיים הזחה חשמלית וגם חימום. יושבי הרכב ייהנו מבקרת אקלים עם פתחי יציאה מאחור, גג שמש פנורמי נפתח וחלונות פרטיות כהות. יש עוד אבזו נוחות ודקורציה רב מן החוץ ובפנים.

טלקר היבואנית תשווק אצלנו רק גרסה אחת של ה-3 (השם המלא נשמע קצת כמו SERIES 3…במקרה?) במחיר של 139,900 שקלים. בהמשך יגיע דגם נוסף, SF5, שכבר יציג נתוני טווח, תפוקה ואבזור מרשימים הרבה יותר (ויהיה הרבה יותר יקר). השיווק יעשה באמצעים המסורתיים דרך אולם תצוגה אבל גם, ובמקביל, במרחב הקיברנטי עם אתר מכירתי שהוקם במיוחד לשם כך וגם בעזרת נסיעות מבחן לבית הלקוח. בנוסף, שת"פ עם Car2Go עתיד להעלות יחידות רבות על הכביש, להגביר את הנוכחות של המותג בציבור וכן ולתקוע יתד בעולם הצומח של תחבורה שיתופית.