רוני נאק
בשבוע שעבר חשפה סקודה את EPIQ שלדבריה הוא אמור להיחשף כדגם ביצור סדרתי כבר ב-2025, יעלה בסביבות 25,000 יורו. באורך 4.1 מטר, סקודה אפיק יכלול חלל פנים מרווח ונפח מטען של עד 490 ליטר. הרכב ישלב במלואו את שפת העיצוב החדשה העוצמתית, הפונקציונלית והאותנטית Modern Solid – מבפנים ומבחוץ. המוצר יושלם על ידי חוויה דיגיטלית ללא רבב, עם טכנולוגיות חדשות ותכונות סיוע.

במערב משוועים לרכב חשמלי קטן, שימושי ובמחיר הגיוני ונראה (גם לפי טבלאות המכירות) שהעם נקעה נפשו ברכב חשמלי סופר-יקר, אולטרה-טכנולוגי ועם יומרות שלא תמיד עומדות במבחן המציאות. רכב חשמלי שיכנס לנעליים הגדולות של מכוניות כמו גולף, אוקטביה ואחרות שבעבר כבשו את יבשת אירופה. המחיר הוא המפתח ללב של ההמונים. לא פחות חשוב, המכוניות החשמליות הקטנות ממותגי אירופה יהיו החיילים במלחמה מול הסיניות שכבר החלו את הפלישה.
• BYD חשמלית בפחות מ-10K דולרים

אם אתם מכירים את קבוצת VW, אתם בטח כבר יודעים שאם אחד ממותגי הקבוצה מציג דגם חדש בסגמנט חדש, אחריו יגיעו משובטים אחרים ממותגים אחרים שבקבוצה. במקרה של EPIQ אשר יתבסס על פלטפורמת MEB Entry – בעלת ההנעה הקדמית (ובתקווה ללא מעצורי תוף מאחור כמו ב-MEB הגדול יותר שאנו מכירים מהחשמליות של קבוצת VW היום).

לפי מה שאמר תומאס שפר, מנכ"ל VW, הפלטפורמה החשמלית הזו תשמש ממש בקרוב ארבעה דגמים משלושה מותגים בקבוצה: סקודה EPIQ, קופרה URBAN REBEL ו-שני דגמי VW האחד הצ'בק ID2 וג'יפון ID2X. כל הדגמים האלה כמו גם הפלטפורמה עצמה ייוצרו במפעלי הקבוצה בספרד. עובדה מעניינת היא הכוונה של VW להשתמש בשתי כימיות שונות: LFP לגרסאות הבסיס שיהיו זולות יחסית (כ-25 אלף אירו) ו-NMC לגרסאות הבכירות והיקרות יותר שמהן מצפים לביצועים וטווח טובים יותר.
