מהרגע שרכב הפנאי החשמלי של סקייוול ה-ET5 הגיע לישראל, יותר מ-1,400 יחידות עלו על כבישי ישראל. מבשרים במו גלגליהם לא רק את נקודת המפנה של מעבר אזרחי ישראל להנעה חשמלית נקיה ממנועי בנזין ודיזל מזהמים, אלא גם את הכניסה הראשונה לעולם התחבורה של יצרנית רכב בעלת חזון יוצא דופן וכזו שמגיעה ממקום אחר לגמרי בכוחות עצמה.

במקרה של סקייוול, הסיפור מתחיל בשנת 1988. זו השנה בה נוסדה מי שהיום היא ענקית האלקטרוניקה הסינית Skyworth. הלכה למעשה, השורשים של סקייוול בעולם התעשיה החלו למעשה לפני מעל 30 שנים וההתחלה הייתה בכלל בציוד אלקטרוניקה. כך, Skyworth החלה את דרכה כיצרנית של ציוד תעשייתי אלקטרוני אך נכנסה במהרה לפלח שוק שהלך וגדל בשנות התשעים: יצור מסכי טלוויזיה קטנים כעצומים. אחרי שהנפקה מוצלחת מאד לבורסה של הונג-קונג איפשרה לחברה להשקיע יותר משאבים, הפכה סקייוורת' לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום האלקטרוניקה וספציפית כיצרנית של מסכי טלוויזיה שטוחים.

בשנת 2017 נוסדת "סקייוול ניו אנרג'י" כאשר המונח "ניו אנרג'י" הוא המקובל בסין כדי לתאר רכבים חשמליים ופלאג אין. המטרה היא פיתוח ויצור של כלי רכב חשמליים ושלוש שנים מאחור יותר, מוצג על פלטפורמה ייעודית ועם סוללה מיצור עצמי (זה מאד יוצא דופן מכיוון שרוב היצרניות רוכשות את הסוללות מספקים חיצוניים), ה-ET5 שאנו מכירים גם בישראל.
כל זה טוב ויפה אבל זה רק קצה הקרחון. חטיבת סקייסורס, נוסדת ב-2015 כיצרנית וספקית של חלפים. שנה אחר כך מוקמת חטיבת יצור האוטובוסים החשמליים ומתחיל היצוא שלהם מחוץ לגבולות סין. רק שלוש שנים חולפות וחטיבה של כלים מיוחדים ומשאיות מתחילה לייצר כלי תשתית וכלים חקלאיים המיוצאים לרחבי העולם.

בתחום האוטובוסים מיצרת סקייוול אוטובוס עירוני בכמה תצורות (גם קומותיים ומפרקיים) בעלי מערכות הנעה חשמליות, תאי דלק מימניים ואפילו היברידי. יש במקביל גם אוטובוסים בינעירוניים עם התאמות לתיור או VIP.
מה שאצלם מכונה רכב לוגיסטי – אצלנו מכונה מסחרית קטנה. זו יכולה להגיע כקופסה ריקה, פלטה למשטחים או עם ארגז קירור מבודד. מבחינת ממדים היא דומה לזו של יונדאי H1 למי שזוכר (לערך כמו סיטרואן ג'מפי של היום). עם נפח של בין 4.4 ל-18 מ"ק.

חטיבת הכלים המיוחדים היא חלומו של כל ילד או קבלן. סקייוול מציעה כלים מוכנים (לא שלדה) כבר משערי המפעל ואלו כוללות דחסני אשפה, בתצורות שונות, משאיות לעבודות כביש ותשתית, מטאטא כביש, משאיות סניטאציה ומשאבות ביוב, מרססי מים לדרכים מוכות אבק וכמובן משאית עפר. הכל חשמלי כמובן. אם במקרה הנסיבות זימנו בדרככם מכרה גדול, תוכלו לעבוד בו עם כלי העפר העצומים של החברה. אלו עשויות להיות מונעות בחשמל, תאי דלק מימניים או היברידי.

כשמגיע השלב שכבר לא בא לכם לנהוג יותר, יהיה מעניין לטייל ב"לוויתן הכחול" – רכב אוטונומי מפיתוח מלא של החברה. זה כולל סוללה, מנועים בקרים ותוכנות. לרכב יש יכולת לתכנן בעצמו את ציר הנסיעה, לחנות לבד, להימנע ממכשולים ולעקוב אחרי בני מינו.
כדי לפתח כל כך הרבה מוצרים בתחומים רבים רשמה סקייוול ב-1290 פטנטים מהם 470 בתחום החדשנות.

כיום סקייוול משווקת את מוצריה במעל ל-40 מדינות וגם בשוק האירופאי בו קבלה את התקינה כבר ב-2013 עוד לפני המוצרים החשמליים שלה. בין השווקים החשובים שבהם יש לחברה נוכחות אפשר למנות את גרמניה, קוריאה ואף הודו. זאת לצד מדינות רבות אחרות בדרום ומרכז אמריקה, במזרח התיכון ובאסיה.
סקייוול היא POWER HOUSE של חדשנות, עוצמה ושאיפות וחשוב מזה נשענת על הכוח הכלכלי של עצמה אותו יצרה, מסך אחרי מסך, ביותר משלושים שנות פעילות.
תוכן מקודם