רוני נאק
כשנה לערך אחרי שדיימלר וגילי הסינית קיבלו היתר רגולטורי לייצר מכוניות ביחד בסין, הגיעה הידיעה כי הדגם הראשון שיוצג לקהל יהיה, איך לא, SUV.
ה-SUV של סמארט, אשר עתיד להראות את זיו פנסיו בציבור בעוד כשנה, יתבסס על הפלטפורמה הסביבתית של GEELY. פלטפורמה חשמלית מודולארית שתתאים למגוון רחב של אפליקציות בהם יעשו שימוש מותגי רכב נוספיo שבבעלות החברה. אחד מאלו מוכר גם לכם בשם "וולוו". כך צוטט מנכ"ל סמארט בעיתונות הגרמנית. הדגם השני של סמארט ה"חדשה" גם הוא יהיה חשמלי וגם הוא, תחזיקו חזק, יהיה SUV.

אותה פלטפורמה מודולארית או SEA בקיצור, יכולה להתאים למגוון נרחב של דגמים בסגמנטים שונים אולם במידותיה הקטנות ביותר היא קומפקטית (תחשבו ממדים של VW גולף), כלומר שזה הסוף של SMART כמי שמזוהה עם מכוניות עירוניות זעירות.
לסקאו המנכ"ל מסביר: "אורך המכונית אינו מהווה יותר גורם מכריע עבורנו…הגדרנו מחדש את הדרישות של SMART ונרצה לשדר יותר פרמיום ולא להיתפס כצעצוע". עוד ישלבו בסמארט החדשות מערכות עם קישוריות משופרת בה גם יכולת לקבל עדכוני מערכת מהענן ויכולת נהיגה אוטונומית למחצה. למרות הטיפוס מעלה בסולם הפרימיום SMART מתכוונת לעצור כפסע מתחת לדגמי הכניסה של מרצדס, A קלאס, ויותר מזה ה-GLA. שניהם דגמים רבי-מכר באירופה ומחוצה לה. הכוונה להישאר נגישים יותר בין השאר בזכות הפחתות עלויות על ידי יצור בסין והפצה משם לכל העולם.

כזכור ענקית הפטרוכימיה INEOS רכשה מדיימלר את המפעל של סמארט בצרפת בו היא תייצר את הגראנגדיר (כל מה שהדיפנדר צריך היה להיות) החל מסוף השנה הנוכחית. במקביל אינאוס תמשיך לייצר עבור דיימלר את הסמארט ForTwo עד ל-2024.
מותג SMART מיוצג בישראל על ידי כלמוביל יבואנית מרצדס.