רוני נאק
סאנגיונג קוראנדו נחשב בקהילת השטח לסוג של ברווזון מכוער, אבל יותר בכיוון של קרנפון מכוער: מחד, הוא מכוער. מאידך: הוא מכוער. ובנוסף, הוא קרנף. אם לדייק, הקוראנדו נראה כמו תאונה בין ג'יפ CJ וטוסטר אובן שהסתיימה בעיקר עם נפגעים במחלקת העיצוב.
![קונספט סאנגיונג XAVL - המבשר של הדור השלישי של סאנגיונג קוראנדו - לצד מרכב מעוצב יהיה גם פנים רענן עם אותו מסך מולטימדיה "צף" שצץ לו ממרצדס ועד טויוטה. צילום: סאנגיונג](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2017/02/ssangyong-xavl-concept-3.jpg)
יחד עם זאת, מדובר ברכב גיבור: מנוע טורבו דיזל, סרן חי, מכלולים חסונים, יש כבוד. הדור השני של הקוראנדו כבר היה משהו שונה: יותר מעוצב, יותר עגלגל ובעיקר- ללא שלדת סולם או הילוך כוח. או כיעור (בכל זאת עיצוב מבית פנינפארינה). שזה קצת חבל, כי לקוראנדו ההוא היה אופי – בערך כמו לצ'יפס קר.
![קונספט סאנגיונג XAVL - מזכיר קצת בשפתו העיצובית את סאנגיונג טיבולי. שזה דווקא לא רע בכלל. צילום: סאנגיונג](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2017/02/ssangyong-xavl-concept-1.jpg)
כעת מגיע ככל הנראה תור הצגת הדור השלישי של סאנגיונג קוראנדו, או לפחות לשלל רמזים בנוגע לזהותו ומראהו, עם חשיפת סאנגיונג XAVL, רכב קונספט שאמור לרמוז על מראהו של הדור השלישי של סאנגיונג קוראנדו. על פי סאנגיונג, ה-XAVL שואב את השארתו העיצובית מ..אהמ..הדור הראשון של הקוראנדו ("הביאו לנו את הטוסטר!") וגם בפנים, מדובר ברכב שעוצב, לפי סאנגיונג, באופן מינימאליסטי. חשוב מכך, סאנגיונגXALV מצויד במנועי בנזין – וגם במנועי טורבו דיזל ומצויד באביזרי בטיחות להגנה על הולכי רגל.
![קונספט סאנגיונג XAVL - מזכיר קצת בשפתו העיצובית את סאנגיונג טיבולי. שזה דווקא לא רע בכלל. גם מאחור. הפרופוציות נאות עוד יותר. ויש מערכות בטיחות מתקדמות. צילום: סאנגיונג](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2017/02/ssangyong-xavl-concept-2.jpg)