רוני נאק
קורא חד עין של שטח קלט לפני ימים ספורים שורה ארוכה של סאנגיונג מוסו באחד מנמלי הים של ישראל. להזכירם מדובר בטנדר המתבסס מסורתית על פלטפורמת הסאנגיונג רקסטון ושווק כאן בעבר. כמו הרקסטון הוא מתבסס על שלדת סולם, מצויד בסרן חי מאחור ועם קפיצי סליל בכל פינה. למוסו הנעה כפולה עם LOW ונעילת דיפרנציאל אחורית מקורית.

עוד בנתונים המעניינים נמצא את ההנעה בה יש מנוע דיזל 2.2ל' או טורבו-בנזין 2.0ל' (שניהם עומדים בתקן יורו-6). הדיזל מפיק 181 כ"ס ו-40 קג"מ ואילו תפוקת מנוע הבנזין היא 225 כ"ס ו-35 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים (מבית אייסין היפנית) מורידה את הכוח לתיבת העברה עם פיקוד חשמלי.

נעבור לממדים שם תמצאו בסיס גלגלים של 310 ס"מ הסאנגיונג מוסו מציב ממדים נאים של קצת מעל ל-5 מטרים באורך. הוא מסוגל לגרור עד 3,000 ק"ג (תלוי בגרסה) ומסוגל להעמיס עד כ-800 ק"ג (ברוטו) תלוי בגרסת ההנעה.
חבילת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, מגבר בלם בחירום, סייען חניה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וגם מערך חכם עם ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

החדשות הטובות הן שסאנגיונג מוסו הגיעו פיזית לישראל. החדשות הפחות טובות (לפחות מבחינתנו) הן שהמלאי לא מיועד להיות משווק בישראל. מדובר במלאי של היבואן לרשות הפלסטינית (כן כן דיברנו איתו). מנגד, דובר יבואנית סאנגיונג לישראל מסר בתגובה כי אין בכוונתם לייבא את הדגם הזה לישראל. כרגע מיובאים לישראל שני דגמי סאנגיונג: רכב פנאי גדול עם 7 מושבים בשם רקסטון ו-SUV קטן ממנו בשם קוראנדו שלאחרונה עבר חידוש. לאתר היבואן