רוני נאק
כל ענקיות הרכב מחפשות בקדחתנו דרכים ליצור "קיצורי דרך" ולהביא לשווקים מוצרים חדשים בעלי תכונות שונות. את סטלנטיס העצומה שנולדה מהמיזוג של PSA עם FCA, אי אפשר להאשים בעדר חזון חשמלי למותגי הקבוצה הרבים אבל היא בכל זאת רוצה "לסגור פינות" נוספות.

בחודשים האחרונים התרבו ידיעות (סוכנות רויטרס) על כך שסטלנטיס משקיעה כספים רבים בליפמוטור הסינית (מיוצגת בישראל על ידי מטרו מוטור שבבעלות חלקית של קרסו "פרייזבי"). עתה נודע כי ההשקעה נועדה לאפשר לקונצרן להשתמש בפלטפורמה חדשה עם "מאריך טווח" של הסינים.

מה הוא מאריך טווח? ובכן מדובר במנוע בעירה פנימית קטן (1.5ל' עם 4 ציל' במקרה הזה) שאינו מחובר מכאנית לגלגלים או מעורב בהזזת הרכב אלא משמש רק כגנרטור נייד הטוען את הסוללה של הרכב (מערכת דומה ראינו בעבר הרחוק בדגמים כמו אופל אמפרה הכושלת). הנעת הגלגלים היא באמצעות מנוע חשמלי. ליפמוטור הציגה את הפלטפורמה הזו בחודש יולי האחרון (מכונה LPEE 3.0) ועשויה להתאים לדגמים 100% חשמליים או כאלה המצוידים במאריך טווח.
סטלנטיס מעוניינת להשתמש בארכיטקטורה של LEAP לאורך ולרוחב שדרת המותגים והדגמים הרבים שלה וכמובן לרשיין את הפלטפורמה לשיווק גלובלי על ידי התאמתה לתקינות השונות.

בד בבד רק בחודש שעבר חשפה ליפמוטור דגם חדש, בשם C01, המתבסס על הפלטפורמה החדשה. מדובר ברכב משפחתי גדול (מנהלים) בסגמנט D עם בסיס גלגלים של 293 ס"מ ואורך של מעט יותר מ-5.0מ'. הרכב מצויד בשני מנועים חשמליים לתפוקה משותפת של 544 כ"ס ומעל 70 קג"מ. החשמל מגיע מסוללת NMC עצומה בקיבולת של 90 קוט"ש הטווח ה"סיני" (תקן CLTC האופטימי) שפרסם היצרן הוא 630 ק"מ.