תומר הדר
סובארו V הוא רכב ה4X4 הנמכר בישראל. המשפחתית הקטנה והמוגבהת של סובארו הוכיחה לנו שהיא חובבת בוץ, סלעים ושאר מרעין בישין ועושה עבודה לא רעה בכלל גם בהתחשב בעובדה שלגרסה האוטומטית אין הילוך כוח.
כעת מגיע תורה של סובארו לחשוף בתערוכת ז'נבה את סובארוVX החדשה, שלמען האמת די מסתמכת על הנוסחה הישנה והמוכרת של "אם זה לא שבור, אל תתקן". חיצונית, צללית סובארו VX החדשה דומה להפליא לזו של הדגם הקיים – אך מתחת שוכנת פלטפורמה חדשה לחלוטין הפלטפורמה החדשה, לפי סובארו, קשיחה ב-70% מן הפלטפורמה של סובארוXV הקיים ומבוססת על מרכז כובד נמוך יותר, זאת למרות שמרווח הגחון הוא 22 סנטימטרים מכובדים.

המנוע, לפחות בשלב ראשון הוא כמובן בוקסר-בנפח 2.0 ליטרים (156 כוחות סוס) בעל הזרקה ישירה שמשודך לתיבת CVT בעלת שבעה מצבים בהפעלה הידנית. בדומה לכל דגמי סובארו החדישים, גם סובארוXV מצויד- לפחות באירופה במערכת EYESEIGHT של סובארו.
לפי מקור של "שטח" צפויה סובארו XV החדשה להגיע לישראל באוקטובר הקרוב והיא צפויה לכלול את מערכות הבטיחות האופטיות המתקדמות של סובארו – מערכות שיתנו תוספת רבה לבטיחות של המכונית וסופסוף יישרו קו עם מותגים אחרים אצלנו.
בהתחשב בכך שגם סובארו פורסטר מתבסס על אותה שלדה (פלטפורמה) יהיה זה ניחוש מושכל שבקרוב נראה גם דור חדש של הפורסטר.