רוני נאק
סובארו חשפה הלילה את הדור השביעי והכל חדש של OUTBACK – אחד מרבי המכר של היצרנית בצפון אמריקה ודגם המשווק מזה שנים רבות גם בישראל – אם כי במספרים קטנים למדי.

סובארו אאוטבק פנה לכיוון עיצובי חדש השומר על ערכו כרכב יומיומי פרקטי. העיצוב החיצוני החדש והנועז יותר משדר נוכחות בולטת יותר על הכביש. החזית החדשה חזקה ורחבה יותר במראה, עם פנסים קדמיים הממוקמים אנכית בארבע הפינות כדי להדגיש את הפונקציונליות של הרכב על הכביש ומעבר – כלומר בשטח. החזית זקופה ורבועה יותר מקודמתה, עם אלמנטים עיצוביים בצבע גוף הממסגרים את הפנסים הקדמיים וגריל גדול יותר למראה מחוספס יותר. החלק התחתון של האאוטבק בעל מרקם ומחוזק לעמידות טובה יותר בפני שריטות. מן הצד, הצללית גם היא רבועה כשעל קו הגג האופקי ישנן מסילות נושאות משקל שיכולות לתמוך ב-100 ק"ג בנסיעה או 400 ק"ג סטטי (למשל אוהל גג והורים).

עיצוב הפנים של סובארו אאוטבק מאמץ עיצוב רגוע ונקי יותר עם טכנולוגיות וחומרים חדשים ליצרן, למשל דיפוני תקרה העשויים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. מסכי צג המידע והבידור החדש לגמרי ולוח המחוונים הדיגיטלי יוצרים מישור דיגיטלי אחיד ורציף, בעוד שלוח המחוונים נח על אותו קו העיצוב של הדשבורד. לבקרת האקלים יש מתגים פיזיים וכפתורים ייעודיים משלה. מחזיקי הכוסות בקונסולה המרכזית מעוצבים לשימוש קל, ויש מחזיקי בקבוקים בכל דפנות הדלתות. המסכים, אם כבר שאלתם, הם 12.1 אינץ' למולטימדיה ו-12.3 ללוח המחווונים. מאחרי המסכים יש מעבדים חזקים ומהירים יותר וממשק משתמש חדש הכולל גם חיבורים אלחוטיים לסמארטפונים וממשקי אנדרואיד ו-קארפליי.

חבילת הבטיחות, כולל מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיביות שודרגו לדור האחרון של מערכת EYESIGHT המצויינת של סובארו הכוללת עתה שלוש מצלמות קדמיות וגם חיישני מכ"מ מאחור. לראשונה המערכת כוללת עצירה אוטונומית (לא לבלבל עם בלימת חירום אוטונומית – שגם היא קיימת) במקרה שבו הנהג אינו מגיב. כלומר שבעת נסיעה אם הנהג מאבד הכרה או יכולת שליטה ברכב, האאוטבק יזהה זאת ויביא את הרכב לעצירה איטית בשול.

דווקא בתחום ההנעה אין הרבה בשורות (חבל כי ציפינו גם לגרסה היברידית). המנוע הבסיסי הוא בוקסר 2.5ל' המפיק 180 כ"ס ו-25 קג"מ כשהמנוע הבכיר יותר הוא בוקסר 2.4ל' טורבו עם תפוקה של 260 כ"ס ו-39 קג"מ. ההנעה כפולה קבועה (כמובן) דרך תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה (עד מתי!?!?) עם חלוקה ווירטואלית ל-8 הילוכים. ישנה מערכת X-Mode לבחירת מצב נסיעה בשטח. מרווח הגחון של מרבית הגרסאות הוא 22 ס"מ. לגבי גרסת ווילדרנס הקשוחה סובארו פרסמה מרווח גחון של 24 ס"מ וחישוקי 17 אינץ' וצמיגי שטח שמנמנים בעוד שיתר הגרסאות יעטו חישוקי 19 אינץ' נוצצים.

סובארו הודיעה כי היא תשווק שש גרסאות של האאוטבק החדש בהן שתי גרסאות טורבו (XT) של רמות לימיטד וטורינג וכן גם את גרסת ווילדרנס הנחשקת. על פי ההודעה סובארו אאוטבק החדש יגיע לאולמות התצוגה בצפון אמריקה בשלהי 2025 כמובן שמייצור מקומי על אדמת ארה"ב.
סובארו משווקת בישראל על ידי סמלת.