רוני נאק
למעשה הכל חדש באאוטבק הזה. למעט הסמל המוכר של סובארו. זהו הדגם הרביעי שמגיע אלינו על הפלטפורמה הגלובאלית החדשה של היצרנית. פלטפורמה מודרנית, קלת משקל אך קשיחה שמוכיחה את היתרונות שלה בממדי הבטיחות לנוסעים וכן בשיפור של NVH והתנהגות כביש ביחס לדורות היוצאים של כל הדגמים שאותם החליפה.
אנו נאלצנו להמתין מעט יותר לאאוטבק הישראלי, לאחר שהדגם קיבל תקינה אירופאית. כך שהמפרט כולל מנוע בוקסר יחיד בנפח 2.5ל' (זהה לזה שבפורסטר) אלא עם נתוני תפוקה שמתאימים לשוק האירופאי. 170 כ"ס במקום 182 כ"ס בפורסטר ו-25.7 קג"מ.

לוק אנד FEEL
עיצוב המרכב שומר על הקודים המסורתיים של האאוטבק – אם כי זהו בהחלט אחד הדורות היפים-יותר של הדגם הזה. עדיין אותו מרכב מאורך, אבל יותר מפוסל ועם קווים ופרופורציות נאות ביותר. מהחזית, ועד לירכתיים האאוטבק החדש נראה מהודר אבל גם שוחר לצאת להרפתקה שובבה היכן שרכבי מנהלים אחרים לא יכולים לנדוד.
אותו הידור ממשיך גם לתוך קבינה שהיא סופר-איכותית ומבוצעת היטב. במרכזה בולט מסך מולטימדיה 11.6 אינץ' ענקי המספר המון מידע בכמה איזורים שונים. אהבתי את זה שסובארו השאירה את בוררי הטמפ' של בקרת האקלים ככפתורים פיזיים וגדולים (קריצה לקהל היעד עוטה כפפות החורף העבות בצפון אמריקה). סובארו לא מנסה לפתות אתכם עם חרוזים מנצנצים בצורה של לוח מחוונים ווירטואלי או מורכבות פסאודו-טכנולוגי אחרת. זו אותה נוסחה מוכחת ואמינה שסובארו מגישה לנו כבר שנים ועובדה היא שאהדת הקהל אכן נמצאת שם (בעיקר בשוק היעד העיקרי של ארה"ב).

Looking at ya
מי שכן חייב בוסט טכנולוגי ישמח לגלות שיש מערכת ניטור-עייפות נהג שהיא גם מזהה את פני הנהג ועל בסיס זה מאפשרת קינפוג של הגדרות שונות ברכב. המערכת מסוגלת לזהות עד חמישה נהגים וזה דבר נפלא עם יישומים אבטחתיים פוטנציאלים רבים גם בעתיד. עוד במימד הזה נספר על דור עדכני של מערכת הבטיחות איי-סייט שמקנה מעטפת אקטיבית נרחבת ויעילה מאד. מזחילת פקקים ועד שמירת על נתיב, בלימה אוטונומית לפנים ולאחור ועוד.

סובארו זה 4X4 והאאוטבק הוא בראש העניינים עם ההנעה הכפולה הקבועה שלו. כאן הוא מצויד במערכת X-MODE דו-מצבית המשנה את הגדרות מערכת ההנעה, יחסי ההעברה, בקרת משיכה, רגישות מצערת ועוד. העסק הזה יושב על מערכת מתלים מוגבהת וארוכת מהלך יותר משל רכב מנהלים רגיל. סובארו תמיד הצטיינה בכיול המתלים שלה, וגם כאן העסק עובד נהדר.
אצלנו בישראל סובארו אאוטבק משווקת בשתי גרסאות: לימטד ולקצ'רי (230 ו-255 אלפי שקלים בהתאמה) כשלמבחן קבלנו את גרסת לקצ'רי שמגיעה גם עם מערכת שמע מבית הרמן-קרדון היוקרתית על כל 11 הרמקולים שלה פלוס סאבוופר.

U Drive
בתום נסיעת המבחן הוספנו כ-750 קילומטרים למונה הקילומטראז של רכב ההדגמה כל אחד מאלו כדי לעזור לכם לקבל החלטה נקיה ואובייקטיבית. מסלול הנהיגה שלנו כלל יציאה מהסוכנות בתל אביב, להעמסה הציוד לסופ"ש בהרצליה, משם לישוב סמוך לראש העין לאסוף את השותפה שלי להרפתקה, משם לסידור בראשון לציון ואז למקצה ארוך לעת שקיעה עד לאיזו נקודה מופלאה בעומק השטח אי שם בין פראן לחיון. האאוטבק בלע לקרבו בקלות שני זוגות אופניים פלוס ציוד קמפינג, צידניות עם אוכל, ציוד רכיבה ובגדים להחלפה.

אחרי לילה עתיר כוכבים וצבוע סקרן אחד שהגיע לרחרח. המשכנו לרכיבת אופניים בסינגלים באיזור יהל-קטורה ומשם חזרנו הביתה למרכז. התידלוק הראשון והיחיד של האאוטבק היה בדרך חזרה, בפז דימונה, כשמחשב הדרך מספר שיש לנו עוד 130 קילומטרים לטווח וצריכת הדלק הממוצעת היא 8.4 ל' ל-100 ק"מ. סבירים מאד.
• מבחן דרכים סובארו איבולטיס
נוחות הנסיעה טובה מאד. למושבי העור טווח הזחה עצום, והתמיכה בגב יעילה וניתנת לכיוון. גם המושבים האחוריים מאד מרווחים, אפשר לכוון את זווית המסעד וכרגיל בסובארו הדלת האחורית נפתחת בזווית רחבה ביותר שמאד מקלה על הכניסה פנימה או העמסת שמיניית מי עדן.

bushmaster
בשטח אין עוררין על היעילות של מערכת ההנעה הכפולה של סובארו. במשעולי המדבר שבהם נהגנו האאוטבק פרח, גיהץ היטב מהמורות, והתמודד בקלות עם חצץ עמוק או זיפזיפ טובעני. אהבתי למצוא בתא המטען גלגל חילופי בממדים מלאים – בהחלט מראה על מחשבה בלקוח הלא אופייני של הרכב הזה. מצבי "איקס מוד" השונים מאד יעילים ואפילו שלרכב צמיגים מאוד "כבישיים" (ביחס לעולם רכבי השטח), בתנאים שהיו לא נתקלנו בבעיות אחיזה כלל. מרווח גחון של 213 מ"מ הוא בהחלט יותר ממספק לרכב שבינינו, מבלה את רוב ימיו על הכביש. זוויות המרכב מאתגרות, בעיקר בחזית, אבל נהיגה מודעת תמנע מפגש כואב עם הבוש.

A…
בידוד הרעש לוקה בחסר. זה ניכר בעיקר כשמבקשים עוד כוח ממנוע הבוקסר. זה מפיק צליל אופייני של סובארו – ולא באותו טון גרגרני ועמוק שאנו כה אוהבים מה-WRX. עוד נכחו רעשי רוח מקורה A במהירות של 120 קמ"ש (היכן שניתן היה לנסוע בקצב הזה). בהאצה, אדריכלות הסאונד גורמת לנהג לחוש כאילו הרכב מתאמץ יתר על המידה, אבל הצצה במד המהירות מגלה מציאות אחרת. נכון, זה אינו רכב ספורטיבי ואין לשפוט אותו בעדשה כזו. לטעמנו הבעיה הגדולה ביותר היא החשיפה של הציבור להיצע הגרסאות של האאוטבק בצפון אמריקה ושם יש טורבו ויש גם גרסת ווילדרנס שהיא כל מה שחלמנו עליו.

Pull the trigger
סובארו אאוטבק החדש הוא כלי רכב מרשים ביותר. הזוכה בציון בטיחות גבוה ביותר וזוכה לנאמנות רבה מצד בעלי אאוטבק בעבר ואפילו שמירת ערך נהדרת בצפון אמריקה. הדור החדש מביא עימו מימד חדש של עיצוב, איכות כוללת גבוהה מאד, והידור שלא היה בדור הקודם ועושה זאת יחד עם קריצה להרפתקה וציוד בהתאם: מהאיקס-מוד, דרך הגגון החכם וכמובן ההנעה הכפולה. לאחר כל הקילומטרים שבילינו עם הרכב, והמשימות שאליהן הוא נדרש המסקנה היא שאם אתם נוסעים רחוק, למקומות לא שגרתיים ועושים דברים יוצאי דופן – כנראה שהאאוטבק תפור עליכם.
