רוני נאק
סוזוקי ג'ימני, רכב השטח היחיד שעדיין אפשר לרכוש בישראל במחיר סביר (בערך החל ב-139,990 שקלים) מגיע לסוף הדרך. דיווחים מאירופה מלמדים כי בכוונת סוזוקי להפסיק את שיווק הג'ימני בשל אי יכולת לעמוד בתקנות זיהום האוויר. הידיעה לכשעצמה אינה מחדשת דבר שכן היצרן עצמו הודיע על כוונותיו להוציא את ה-ג'ימני מאירופה במהלך 2021. אולם עתה החליטה הנהלת החברה להקדים את התהליך ולהפסיק את השיווק עוד השנה.

הסיבה להפסקת השיווק הן תקנות CAFE אשר מגדירות תקרת זיהום של 95 גק"מ לכל צי הרכבים של יצרן מסויים (סוזוקי מייצרת גם על אדמת אירופה). אי עמידה ברף הזה יביא להטלת קנס של 95 אירו לכל רכב שיוצר באותה השנה. מדובר אם כך בקנס של עשרות מיליוני אירו בנפחי היצור הנוכחיים של סוזוקי. רמת הזיהום של סוזוקי ג'ימני עומדת בין 154 ל-170 גק"מ (תלוי בתיבת ההילוכים). מזה זמן מסתובבות שמועות לגבי תכנית לשלב מערכת הנעה היברידי בג'ימני, בדיוק כדי לעמוד בתקנות הזיהום האלה, אולם קשה להאמין כי מהלך כזה יהיה כלכלי לסוזוקי שנפח המכירות הקטן של הג'ימני באירופה לא יכול להצדיק זאת.

• מה לוקח? יונדאי איוניק או טויוטה קורולה?
עצתנו? רוצו עוד היום לסוכנות סוזוקי הקרובה לביתכם ושימו ג'ימני (כל ג'ימני) בחניה שלכם. הוא עתיד להפוך למניה הנדירה הבאה.
בד בבד סוזוקי וטויוטה משתפות פעולה כדי לשרת אינטרסים משותפים. סוזוקי מתייגת מחדש דגמי טויוטה היברידיים לשוק האירופאי (ראב-4 ואפילו קורולה שגם יגיעו אלינו) כדי לעמוד ברף הזיהום. טויוטה מצידה פחות מתעניינת בנתח השוק של סוזוקי באירופה אבל מאד (ועוד "מאד" אחד) מתעניינת בשוק ההודי. שוק הרכב הרביעי בגודלו בעולם בו שולטת סוזוקי-מארוטי באופן כמעט אבסולוטי.
סדר עולמי חדש
המטרה הסופית לרכז את בני האדם בערים הגדולות ולהרחיק את הטבע מהציבור
אנחנו רואים ש99 אחוז משמורות הטבע סגןרים לציבור
המטרה לצמצם שימוש ברכבי שטח שיכולים להכנס לשטחים כאלו
סוזוקי גימני הרכב היחידי העביר שנגיש כלכלית לציבור שאר הרכבים לעשירים בלבד טויוטה בעיקר.
גם המלחמה שנכפתה עלינו היא חלק מהסדר העולמי להרחיק את הציבור מאזורי הכפר , במקומם יוקמו בסיסי צבא ובהמשך הטייקונים ישתלטו על השטח והכניסה תהיה בתשלום.
אני לא קונספירטור אבל כל התחזיות מתממשות , ביטול הכסף המזומן וכו