תומר הדר
בעוד שחובבי שטח בישראל ממתינים בארנקים שלופים לקראת הגעתו של הג'ימני החדש, ביפן סוזוקי כבר לוקחת את העניינים צעד אחד קדימה – ומציגה גרסת פיק אפ של הג'ימני החדש, שתוצג ככל הנראה כקונספט בתערוכת הרכב שתתקיים בטוקיו.
למי שאינו מכיר, סוזוקי ג'ימני הוצג במקור בין היתר גם בגרסת פיק אפ. אם ממש רוצים לדייק, מדובר בסוזוקי סמוראי פיק אפ, שאגב יובא לישראל רק במשך שנה אחת וחלק מכלולים רבים עם הסמוראי הרגיל.

בכל מקרה, על פי פרסומי סוזוקי, הג'ימני פיק אפ צפוי לפעול על אותו עיקרון, כלומר לחלוק מכלולים עם מיודענו הג'ימני הרגיל, כמובן פלוס ארגז מטען מאחור. כדי לעורר את הרגש הנוסטלגי, הג'ימני פיק אפ – או "סיירה פיק אפ" בלשון סוזוקי, זוכה לגריל קדמי בסגנון רטרו, ארגז אחורי עם דיפוני עץ, ווי גרירה אינטגראליים בפגוש הקדמי וכמובן גם תאורת LED שקשה לפספס על קשת ההתהפכות מאחור. כדי לוודא שהעסק לא ממש יתפספס, סוזוקי ג'ימני פיק אפ זוכה לצביעה של הגג בצבע לבן – אה לה טויוטה לנד קרוזר FJ וגם גלגלים לבנים בסגנון רטרו. אנחנו כבר מאוהבים. ואתם?

ולא רק המסורת חשובה בהקשר של הפיקאפ אלא גם ביזנס. אחד השווקים המרכזיים של סוזוקי העולמית הוא שוק הרכב ההודי – בו היא שחקנית מרכזית שם מייצרת כלי רכב רבים במדינה בת המיליארד פלוס תושבים. כמה מרכזית (ועכשיו פסקול של פנטזיה של יצרן רכב) נתח של 50% משוק הפרטיות שמתורגם למכירה של 1.65 מיליון מכוניות בשנה. דגם טנדר חדש במקום מרוטי ג'יפסי – יכול לעזור לסוזוקי בתחרות מול מהינדרה ויצרנים הודים וזרים אחרים.