יום שלישי , 16 יולי 2024
סוזוקי סוויפט כל חדש והיברידי קל. החל ב-114 אלפי שקלים. צילום: סוזוקי

קטנות וזולות: סוזוקי סוויפט, ניסאן ג'וק ו-טויוטה יאריס

רוני נאק

בשבוע האחרון הגיעו למערכת הודעות על תחילת השיווק של שלושה דגמים עממיים ורבי-מכר שעדיין ניתן לרכוש מבלי לשבור את הקופה וללא התסבוכת של התקנת עמדות טעינה ביתיות או לשלם סכומי עתק כדי לבטחן.

סוזוקי סוויפט כל חדש והיברידי קל. החל ב-114 אלפי שקלים. צילום: סוזוקי

סוזוקי סוויפט החל ב-113,900 שקלים

סוזוקי סוויפט מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר בעל שלוש בוכנות וטכנולוגיית מיילד הייבריד. צריכת הדלק הרשמית לפי היצרן היא 20.8 ק"מ לליטר ובאופן מעניין, יש בהיצע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה וגם אופציה לתיבת הילוכים ידנית.

סוזוקי סוויפט כל חדש עם סביבת נוסעים משופרת ומסך מקורי 9 אינץ'. החל ב-114 אלפי שקלים. צילום: סוזוקי

 

חיצונית, הסוויפט נראית דומה לדגם היוצא, אבל היא חדשה לחלוטין. גם תא הנוסעים חדש, כשבמרכזו מותקן מסך מגע בגודל 9 אינץ' המופנה קלות בכיוון הנהג. המערכת כוללת קישוריות מלאה. חשוב מכך, בסוויפט החדשה יש שפע של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. 

מחירה של סוזוקי סוויפט החדשה מתחיל ב- 113,990 שקלים לדגם שמצויד בתיבת ההילוכים הידנית. מחיר הגרסה האוטומטית הוא 126,990 שקלים. והגרסה המאובזרת ביותר שמגיעה גם עם התיבה האוטומטית וגם עם צביעה דו גוונית עולה 129,990 שקלים.

טויוטה יאריס מקבלת מערך בטיחות חדש, תא נהג משודרג ובידוד רעשים משופר. צילום: טויוטה

 

טויוטה יאריס החל ב-135,990 שקלים

טויוטה יאריס ויאריס קרוס יכילו מעתה חבילת בטיחות המכונה T MATE והיא כוללת מצלמה ורדאר חדשים שמסוגלים לסרוק את השטח סביב הרכב למרחק יותר גדול כדי להעניק יותר בטיחות ולהתערב בנהיגה בעת הצורך. בנוסף, משולבת מערכת חדשה שבטויוטה מכנים "דיכוי האצה" אשר "מרגישה" מתי הנהג מאיץ חזק בלי לשים לב שיש לפניו מכשול. בנוסף, שולבה מערכת ששמה הוא PDA, כלומר סיוע פרואקטיבי במלאכת הנהיגה, זו מערכת שהופכת את ההאטה ליותר חלקה כאשר הנהג מוריד את הרכב מדוושת התאוצה אם לדוגמה יש לפניו רכב איטי או עיקול בכביש.

טויוטה יאריס קרוס מקבלת מערך בטיחות חדש. צילום: טויוטה

המערכות האלה אינן היחידות, למעשה יש רשימה די ארוכה של מערכות בטיחות חדשות, למשל תזכורת חשובה מאוד למניעת שכחת ילדים במושב אחורי.

מחירה של טויוטה יאריס קרוס מתחיל ב- 153,990 שקלים לגרסת הבסיס כאשר מחיר הגרסה הבכירה עולה ל- 154,990 שקלים.

טויוטה יאריס מקבלת מערך בטיחות חדש, תא נהג משודרג ובידוד רעשים משופר. צילום: טויוטה

 

גם טויוטה יאריס משתדרגת עם מערכות הבטיחות החדשות של היאריס קרוס וגם שיפור את ה-NVH כלומר הפחתת הרעשים, ובידוד. טויוטה השתמשה לשם כך בכמה אמצעים אחד מהם הוא זכוכית עבה יותר בחלונות. בנוסף טויוטה עדכנה את לוח המחוונים ואת מערכות המדיה השונות.

יחידת ההנעה היברידית והמחיר מתחיל ב- 135,990 שקלים עבור רמת הגימור "אקו". מחיר הגרסה הבכירה "סטייל" שהיא גם היברידית הוא 136,990 שקלים.

ניסאן ג'וק ריפרש עם מראה חיצוני ופנימה עדכני וגם גרסה היברידית. צילום: ניסאן

ניסאן ג'וק החל ב-144,990 שקלים

ניסאן ג'וק, חוזר אחרי ריענון מקיף אשר כולל שדרוג של המראה החיצוני ולצידו גם טיפול מקיף בתא הנוסעים. לפי היבואנית פריסבי, איכות החומרים של תא הנוסעים של הג'וק שודרגה.

• מבחן השוואתי: ניסאן ג'וק מול סוזוקי ויטארה מול פיאט 500X מול אופל מוקה

בנוסף, לוח המחוונים עודכן עם מסך TFT שגודלו הוא 12.3 אינץ'.  בנוסף יש גם שדרוג למערכת המולטימדיה הכוללת זיהוי קולי לטובת תפעול הממשק של מערכות ההפעלה Android Auto והקישוריות האלחוטית של Apple CarPlay. רשימת האבזור כוללת בלם יד חשמלי בכל הגרסאות, משטח טעינה אלחוטי, שקעיUSB-A ו-USB-C לשימוש הנוסעים מקדימה או מאחור ועוד.

ניסאן ג'וק עם קוקפיט דיגיטלי מלא ובלם חניה חשמלי לצד חבילת בטיחות וסיוע מורחבת. החל ב-144,990 שקלים. צילום: ניסאן

 

מבחינת ההיבט החשוב של מערכות הבטיחות, לג'וק המחודש יש אזהרת סטייה מנתיב וגם מצלמה אחורית. בנוסף רשימת מערכות הבטיחות כוללת מערכת לניטור עייפות הנהג במהלך הנסיעה.

היצע המנועים כולל את מה שחשוב כיום לישראלים: גרסה היברידית שמבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים. ההספק הוא 143 כוחות סוס וצריכת הדלק הרשמית היא מעל 20 קילומטר לליטר. לצד הגרסה הזו יש גם מנוע בנזין בנפח 1.0ל' עם מגדש טורבו אשר מפיק 114 כוחות סוס. שתי הגרסאות אוטומטיות. מחיר ניסאן ג'וק מתחיל ב- 144,990 שקלים לגרסת הטורבו או ב- 149,990 שקלים לגרסה ההיברידית.

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + 5 =