יום רביעי , 14 אוגוסט 2024
טסלה בום
TESLA סותמת פיות ללקוחות שלא ידווחו על תקלות ברכב. צילום: AP

TESLA סותמת פיות

רוני נאק

חברת המחקרים J.D.Power פרסמה את סקר האיכות למכוניות חדשות ובו המסקנה העיקרית היא שרוב הבעיות של נהגים במכוניות חדשות מגיעות מהכיוון של טכנולוגיות חדשות. בניגוד לסקר בעבר – השנה נשאלו בעלי הרכבים לגבי מערכות שכשלו וכן על מערכות שהתפעול שלהם מסובך, קשה להבנה או שאינו פועל באופן שבו מצפה ממנו בעל הרכב. הסקר, שזו השנה ה-34 לקיומו, בוחן את התקלות שהיו לבעלי רכבים ממודל 2020 ב-90 ימי הבעלות הראשונים. המדד נקבע לפי מספר התקלות ל-100 מכוניות. לכן ככל שהמספר נמוך יותר כך האיכות גבוהה יותר ובעל הרכב חווה פחות בעיות עם רכבו.

את הסקר המלא – והמאד מעניין – תוכלו לקרא כאן.

טבלת סקר אמינות
סקר JDP לתקלות ברכב חדש. חפשו את טסלה שם למטה. צילום: JDP

אבל הסיפור בשוליים, הוא לטעמי גם הסיפור המרכזי כאן. טסלה שקבלה ציון גרוע מאד – 250 תקלות ל-100 מכוניות – בין השאר מכיוון שהיא לא מאפשרת ל-JDPower לראיין לקוחות שלה. ב-15 מדינות בארה"ב החוק מחייב את הסוקרים לבקש רשות מהיצרן ו-TESLA אינה מאפשרת זאת. כך שהסקר הסתמך על עדויות של בעלי טסלה מ-35 מדינות אחרות בארה"ב ולפי דאג באטס נשיא חטיבת הרכב ב-JDP, כמות הנסקרים גדולה מספיק כדי לקבל תמונת מצב אמיתית. זו לא הפעם הראשונה שטסלה סותמת פיות ללקוחותיה – דבר דומה כבר קרה יותר מפעם אחת בעבר מה שהוביל לתלונה ל-NHTSA – כפי שדווח פיננשיאל טיימז בעבר.

 

Check Also

J.D.Power רכב חשמלי פחות אמין

אוהבים להתלונן? קנו רכב חשמלי. זה יתן לכן מקור עשיר של תלונות וקיטורים. סקר JDPOWER מגלה את המציאות שמנסים להסתיר מאיתנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve + five =