רוני נאק
נושא הבטיחות עולה ותופס יותר ויותר תשומת לב מצד הצרכנים – שזה אתם – ולא מעט בזכות פמפום של עיתונאי הרכב – וזה אנחנו – אשר מעבירים את המסר כי החשיבות של מערכות בטיחות מתקדמות וחדשות עולה בכמה מונים על תוספת המחיר לצבע מטאלי או מסך מולטימדיה גדול יותר. וגם יצרני הרכב יודעים זאת ומציידים את המכוניות – קטנות כגדולות – במגוון מערכות התראתיות ואקטיביות שנועדו – בסופו של יום לשמור על החיים שלכם – של כולנו.
הרשימה היא על בסיס המפורסם באתרי יבואני הרכב ומסתמך על שיטת הדירוג הישראלית בת 8 דרגות הבטיחות (גם לגבי זה יש השגות ואתם מוזמנים להביע את דעתם בנושא שם למטה – בטוקבקים). רק דגש אחד אחרון הרשימה אינה דירוג של בטיחות עדיפה – אלא לפי מחיר – מהמכונית הזולה ליקרה.

דרגת בטיחות 8
- יונדאי איוניק רמת סופרים 139,900 שקלים
- וולוו v40cc רמת אינסקריפשן החל מ-215,000 שקלים
- DS7 CROSSBACK בכל הגרסאות החל מ-240,000 שקלים
אזכורים נוספים? לנד רובר דיסקברי החדש, וולוו XC90 ו-S90, לקסוס NX RXL וגם מרצדס S קלאס ו-E קלאס נהנות מדרגה 8. והנה שאלה ככה פריסטייל לאוויר הפתוח: היכן מותגי הפרימיום האחרים? אהמ…?

דרגת בטיחות 0
- דאצ'יה סנדרו – 62,990 שקלים
- רנו קפצ'ור – 99,990 שקלים
- סוזוקי ג'ימני (היוצא) – 104,900 שקלים
איזכורים נוספים? פיאט קובו המוגדרת כ"מסחרית משפחתית", דגמי דאצ'יה נוספים ודגמי רנו נוספים כמו קליאו, טווינגו – גם הם מקבלים דירוג 0 של משרד התחבורה.

אוקיי – אז כבר יודעים שעשירים חיים יותר זו עובדה – ועכשיו הם גם נהנים מהגנה משופרת שהם מקבלים מהמכוניות היקרות שלהם. אפשר בינתיים להתנחם בזה שיש ירידה מתמדת במחירים של מערכות הבטיחות והן כבר לא נחלתן הבלעדית של מכוניות במיליון שקלים – "רק" רבע מיליון. ויונדאי איוניק יוצאת דופן כאן ממש לטובה – אבל היא חריגה. יעבור עוד זמן – או רגולציה – עד שגם המכוניות העממיות והזולות יצוידו בהתאם.
ולגבי הצד של "0", אפס, צריך באמת לומר משהו על זה? חשוב לציין כי הוספת מערכת בטיחות התראתית יקפיץ את הדירוג של הנ"ל אוטומטית ל-5. ביפ.
יונדאי איוניק, רמת גימור סופריים קיבלה דרגה 8.
למה היא לא מופיעה, הרכב הזול בישראל עם רמת בטיחות 8.