רוני נאק
לאור החיבור האינטימי שיש לכל אזרחי ישראל עם טיסנקרופ (אהמ…אהמ…) חשבנו שזה יהיה נכון לציין כי סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי קונצרן התעשיה העצום הזה נמצא בצרות.
![מניית טיסנקורפ בשפל של 16 שנים. צילום מסך גוגל](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/08/טיסנקורפ-1.png)
וה"טיקט" שבזכותו אנו מזכירים אותם כאן הוא שטינסקרופ היא אחת מספקיות החלקים הגדולות של תעשיית הרכב ומייצרת רכיבי מתלה – קפיצים, מוטות מייצבים, הנדסת מערכות ומוצרי פלדה כבדה המשמשים לבניין, צינורות וכן גם יצור של כלי שיט. החטיבה הזו מייצרת כ-4% (1.9 מיליארד דולר) ממכירות התלכיד אבל היא כרבע מההוצאות התפעוליות עם כ-250 מיליון דולרים.
![מכירים בילשטיין? זה שלהם. מספקים עוד חלקים רבים לעולם הרכב. צילום: טיסנקורפ](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/08/טיסנקורפ-5.jpg)
חלק מההוצאות האלה הן משכורות ל-9,300 עובדים של החטיבה וזה רק 5.7% מכוח העבודה של כל הקבוצה. החטיבה שכרגע עוברת הבראה – אולם אם זו תכשל טינסקרופ עשויה למכור או לסגור את פעילותה.
![הנה שורה נאה של צירים אחוריים המיועדים לתעשיית הרכב הגרמנית. צילום: טיסנקורפ](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/08/טיסנקורפ-3.jpg)