רוני נאק
הכינו את המגבונים כי טויוטה שוב עתידה לשלוף שפן מכובע ה-GR שלא מפסיק לתת. למי שלא מכיר נספר בקצרה כי GR היא חטיבת הספורט של טויוטה ובת טיפוחיו של אקיו טויודה בעצמו (וכן…זה השם שלו על המכוניות), נצר למייסד החברה. מר טויודה, לשמחתנו, הוא GEARHEAD רציני ונהג מירוצים בעצמו ובזכות החיבור הרגשי העמוק שיש לו עם הספורט המוטורי ועם הצד הצבעוני והמרגש של מותג רכב שרוב מוצריו די…תכליתיים, הביאו לנו בונבוניירות מדהימות שלא הייתי מגרש אף אחת מאלו מהחניה שלי. כלים מתוקים כמו יאריס GR (הומולוגציה לראלי העולמי), קורולה GR נפלאה עם 300 כ"ס והנעה כפולה שלא מזמן נחשפה וגרסאות GR חזקות לסופרה ואפילו לנדקרוזר 300 (שלא נראה כאן בגלל העדר תקינה אירופאית/אמריקאית וגם מסר של חוסר עניין של טויוטה להשקיע בתקינת אירו לספינת הדגל הזו, שכידוע לעולם לא טובעת).

• בינתיים קחו איוניק 5 עם 305 כ"ס
בימים האחרונים החלו לצוץ ברחבי הרשת שמועות מאתרים רבים מהמזרח הרחוק וגם מצפון אמריקה ואירופה בדבר "שמועה" על כך שטויוטה עתידה להציג גרסת GR חזקה לרכב החשמלי הראשון שלה: BZ4x. עם סינון רעשי הרקע הרבים הצלחנו להבין כי מדובר בתפוקה של כ-400 כ"ס משני מנועים חשמליים. קיבולת סוללה של 90 קוט"ש (אם כי לא ברור היכן הסוללה הענקית הזו תכנס וכמה תשקול), הנעה כפולה עם ניתוב מומנט אקטיבי, מתלים מונמכים ומקשחים, חישוקי גלגל 20 אינץ' מחוזקים וכמובן שלל רב של מדבקות GR, מושבים ספורטיביים ועוד.

עמיתים שנכחו בהשקה הישראלית של ה-BZ4x מספרים בשקט כי הרכב הסטנדרטי מיישר קו עם מרבית דגמי טויוטה. רוצה אומר שה-GR תהיה הגרסה למי שמבין שזה שיש לו דופק זה לא אומר שהוא חי. טויוטה BZ4x תשווק בישראל החל ב-230 אלף שקל. כמה תעלה GR BZ4x (מייגוד אפשר לקבל פה אותיות אהו"י?), כנראה הרבה יותר ותצפו לנדירות רבה יותר מניבים של תרנגולת.