יום שלישי , 16 יולי 2024
טויוטה מקצצת ביצור החשמליות. לנדקרוזר חדש והיברידי רלוונטי יותר ללקוחות בארה"ב, מאפשר תמחיר הגיוני ורווחיות טובה יותר מקרוזר חשמלי. צילום: טויוטה

אז טויוטה צודקת?

רוני נאק

טויוטה מקצצת את תוכנית המכירות שלה לרכבים חשמליים ונשענת על מכוניות היברידיות כדי להניע את ענקית הרכב לשיא רווחים השנה.

יצרנית הרכב הגדולה בעולם אמרה כי כעת היא מצפה למכור רק 123,000 רכבי EV מלאים בשנת הכספים הנוכחית המסתיימת ב-31 במרץ 2024. זהו קיצוץ של 39 אחוזים מהתוכנית המקורית של 202,000 רכבי רכב חשמליים.

דור חדש של טויוטה פריוס הייבריד עתיד להיות רב מכר עולמי ולמלא את הכיסים של טויוטה. צילום: טויוטה

אבל צמצום כה חד ביצור של רכב חשמלי לא צפוי לפגוע כלל בנפח היצור הכולל מכיוון שטויוטה שואפת להשלים את הפער במכירות רבות יותר של רכבים היברידיים ושל ופלאג-אין (היברידי-נטען).

• זה טויוטה לנד קרוזר החדש והוא היברידי!

• איך טויוטה היילקס הפך לטנדר של טרוריסטים?

הסטת היצור מהרכב החשמלי (שכולנו יודעים היטב כי טויוטה לא נלהבת ממנו) הוא לאור האטה מהותית בביקושים, בעיקר בשווקים מרכזיים לטויוטה כמו ארה"ב. שם, ענקיות כמו GM ו-FORD תקועות עם מלאי עצום של מכוניות חשמליות הנערמות במגרשים. עובדה שגרמה ליצרניות רבות לחבוש מחדש על תוכניות ההשקעה השאפתניות שפרסמו לא מזמן.

בשיחה ביום רביעי (1 לנובמבר) במהלך ההכרזה על התוצאות הכספיות של טויוטה, סמנכ"ל הכספים יואיצ'י מיאזאקי לא הזכיר את הביקוש של ארה"ב לכלי רכב חשמליים, אך ציטט את מלחמת המחירים של רכבים חשמליים המתעצמת בסין כמניע להסטת המיקוד של החברה שלו. בעוד היריבות דוהרות לחתוך את מחירי הדגמים שלהם בסין (בה השחקנים המקומיים נהנים מתמיכה מאד מורגשת מהממשל – יש יאמרו לא הוגנת), שולי הרווח נשחקים מאד. טויוטה שואפת עתה לחזק את הרווחיות בסין על ידי הגדלת ההיצע של מכוניות היברידיות ו-PHEV במקום זאת.

טויוטה BZ4x – השקה מביכה ומוצר שניכר כי טויוטה נאנסה לייצר. צילום: טויוטה

טויוטה עוד אומרת שהדגמים ההיברידיים שלה הגיעו לרווחיות דומה לזו של דגמי הבעירה הפנימית מתוצרתה. כיום, מכוניות היברידיות מהוות כ-28% מהמכירות העולמיות של טויוטה ושיעור דומה מהרווח התפעולי הכולל של החברה. דגמי פלאג-אין, תאי דלק ורכבים חשמליים מהווים רק נתח קטן מהמכירות הקמעונאיות ומההכנסה התפעולית.

הורדת נפח היצור של רכב חשמלי, מגיעה כאשר טויוטה הכריזה אתמול יום רביעי ה-1 לנובמבר, על תוצאות שיא של מכירות, הכנסות, רווח תפעולי ורווח נקי ברבעון השני הפיסקאלי שלה שהסתיים ב-30 בספטמבר.

בד בבד עם העליה ברווחים, טויוטה העלתה את תחזית רווחי השיא שלה לשנת הכספים המלאה, והרחיבה על תחזית קודמת שצפתה לרווחים הטובים ביותר בהיסטוריה של היצרן. עדכון התחזית יביא את טויטה מעבר לרף ה-10 מיליון כלי רכב שתייצר בשנה הפיסקלית המלאה.

Check Also

ג'ילי משקיעה במנועי בעירה פנימית

ענקית הנפט אראמקו משקיעה כמיליארד דולרים במיזם משותף ל-ג'ילי הסינית ולרנו במפעל ליצור מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים לדור הבא של כלי הרכב. עד 5 מיליון מנועים

One comment

  1. נו בטח שמצמצמים חשמליות אין לטרוריסטים חשמל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − 17 =