רוני נאק
הרבה חדשות הגיעו מכיוון ענקית הרכב טויוטה במהלך סופהשבוע. הראשונה ואולי החשובה ביותר היא שדגם הקורולה מציין את המכירה של היחידה ה-50 מיליון אחרי 55 שנות שיווק. זה אומר משהו עלינו יותר מאשר על טויוטה. מה שיותר מדהים זה שהקורולה ה-40 מיליון במספר, עלתה על כבישי הגלובוס רק לפני 8 שנים. גם אצלנו טויוטה קורולה היא בין הדגמים הנמכרים ביותר בשוק עתה בדורה ה-12.

בינתיים בתאילנד, המדינה ממנה קוטפים את הטנדרים לישראל, מוצגת גרסת GR קרבית לרכב השטח FORTUNER. הדגם שאינו משווק אצלנו הוא SUV עם 7 מושבים המתבסס על השלדה של טויוטה היילקס. כמו הטויוטה היילקס גם FORTUNER מונע עם הדיזל 2.8ל' בעל 204 כ"ס ו-51 קג"מ המוכר אצלנו. במדינות שפחות שועות לתקני זיהום אוויר, למשל מצרים, תמצאו את הדגם הזה גם עם מנוע בנזין V6 בנפח 4.0ל' שפעם שווק גם אצלנו בלנדקרוזר.

ובכן חטיבת הספורט של טויוטה, GR (Gazoo Racing) שקרובה לקבל סטטוס של תת-מותג בעצמה חתומה על חבילת אבזור ספורטיבית למראה של הפורטיונר. לדאבונם של רבים מדובר בחבילה ספורטיבית למראה וללא שיפורים מכאניים כמו ש-GR יודעת לעשות עם יאריס, קורולה וסופרה. המנוע אם כן נותר ללא שינוי וכך גם תיבת ההילוכים האוטומטית, עם 6 הילוכים בלבד ולא ה-8 או 10 הילוכים החדשות-יותר שכבר יש על מדפי AISIN הספקית.

החבילה כוללת שלושה גווני צבע מרגשים, חישוקי גלגל 20 אינץ' ועליהם צמיגי 265/50, קליפרים אדומים לבלמים, הנעה כפולה כמובן והרבה שחור פיאנו מחוץ לרכב. בפנים הגוונים בעיקר כהים עם תפרים קונטרסטיים באדום. המושבים מקבלים ריפודי עור עם אינסרטים מאלקנטרה, לוגו GR רקום וכפתור התנעה עם לוגו GR סקסי לאללה. נגיעות נוספות לקבינה נוגעות בקונסולה המרכזית בגוון כרום-מעונן, גלגל הגה מצופה עור מחורר ועם סימון אדום בראשו כדי שתמיד תדע את הכיוון אליו הגלגלים הגדולים מכוונים.

עוד הודיעה טויוטה, דרך חטיבת המורשת של GR, כי תייצר חלקי חילוף ללנדקרוזר סדרה 40. זאת, כחלק מחגיגות ה-70 שנים לדגם האייקוני. החלקים מיועדים לסדרה 40 אשר יוצרו בין 1960 ל-1984 וישווקו כחלקים מקוריים של טויוטה. זאת במסגרת הרצון של טויוטה, ובעלי סדרות 40, להשאיר כמה שיותר מהכלים האלה על הכבישים ובשטח.

רכב השטח, שלרובנו מייצר לא מעט רגשות וזכרונות, סבל בשנים האחרונות ממחסור חמור בחלקי חילוף. טויוטה שעתה לחששות של רבים כי בקרוב ייאלצו להשבית את המכוניות. וזה דווקא דבר יפה. GR פנתה לבעלי 40 ומועדות ברחבי העולם, גיבשה רשימה של חלקי החילוף הנדרשים ביותר והקריטיים ביותר להנעה, ניהוג ובלימה וכוללים גם מנועים, תיבות הילוכים, העברה וסרנים ואפילו מערכות פליטה. לפי טויוטה חלקי החילוף יהיו זמינים לרכישה מתחילת 2022. אתר אינטרנט ייעודי שהוקם לטובת הנושא מאפשר גם לכם לבקש ח"ח לטויוטה לנדקרוזר הקלאסי שלכם.