יום שלישי , 8 אפריל 2025
טויוטה קראון מיימנית. טויוטה מפתחת תאי דלק ייעודיים גם למסחריות ומשאיות. צילום: טויוטה

טויוטה ממשיכה לפתח את המימן

רוני נאק

טויוטה משנה גישה למערכות תאי הדלק שלה לא מעט בזכות טכנולוגיה חדשה המאפשרת לה ליצור בקלות יחידות הנעה ליישומים רבים ממכוניות פרטיות ועד משאיות כבדות ואוטובוסים. המערכת שצפויה להיחשף היום ביפן היא הדור השלישי של תאי הדלק מטויוטה, טכנולוגיה המייצרת חשמל על ידי חיבור של מימן עם חמצן מהאוויר ועם תוצר פליטה של מים.

טויוטה מסרה כי תא הדלק מהדור השלישי שלה עמיד פי שניים מהטכנולוגיה הקודמת, וברמה התואמת את העמידות של מנועי דיזל (בהחלט רמז עבה לכיוון שאליו היא מכוונת). בנוסף המערכת החדשה דורשת פחות תחזוקה. לפי טויוטה, המערכת תוכננה כדי להבטיח שהיא יכולה לפעול ללא בעיות במשך מיליון קילומטרים במשאיות ובמסחריות – במידה רבה מערכת הנעה נקיה ובעלת היגיון הרבה יותר מאשר מארזי סוללות כבדים של רכבים חשמליים. 

• 40 שנים ללנד קרוזר המקורי

תאי דלק מימניים גם לצמ"ה וליישומים ימיים. צילום: טויוטה

הפיתוח המשמעותי ביותר בהנדסה הוא היכולת להגדיל את גודל מערכת תאי הדלק כדי לענות על צורכי חשמל שונים. בדורות הקודמים, טויוטה ביססה את כל היישומים על המערכת הבסיסית ששימשה בטויוטה מיראי. כדי לקבל יותר כוח, באוטובוסים או במשאיות למשל, זה דרש פשוט להוסיף עוד מערכות שיפעלו במקביל. כעת, טויוטה יכולה להרחיב את הממדים של מערכת אחת כדי להתאים להספקים שונים, טווחים ומשקלים משתנים – כנהוג בעולם התובלה וההיסעים ואף הצמ"ה.

לדברי טויוטה, תאי הדלק מהדור השלישי שלה משפרים את טווח הנסיעה ב-20%, עבור אותו סוג רכב, ומשיגה "הפחתת עלויות משמעותית" באמצעות עיצוב תאים טוב יותר וטכניקות ייצור חדשות. האם טויוטה מייתרת את הסוללות?

Check Also

מבחן דרכים Lynk&Co 02

רכב פנאי חשמלי עם טווח של מעל 400 ק"מ ומחיר של פחות מ-200 אלף שקלים. Lynk&Co 02 מסתמן כבחירה הטובה ביותר בקבוצה שלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *