רוני נאק
נהוג לומר שיש לשפוט אדם על פי מעשיו ולא הצהרותיו. זה נכון גם לגבי ענקית הרכב טויוטה אשר הציגה תכנית חישמול אדירה של כל קו הדגמים שלה, בלמה את עצמה (ועל הדרך החליפה מנכ"ל), יצאה עם הצהרה חשמלית מעודכת ובינתיים הביאה לעולם את הרכב החשמלי הראשון שלה BZ4x שבעיניי הוא הרכב שיוצר עם הכי הרבה חוסר חשק בעולם. אם זה באמת היה תלוי בטויוטה היא הייתה מדלגת לגמרי מעל לטכנולוגיית הסוללות (ליתיום או אחרות) ומשקיעה את מירצה בהמשך הפיתוח של תאי דלק מימניים וכן של מנועי בעירה פנימית על-מימן. בשני המקרים אלו פתרונות סביבתיים הרבה יותר טובים מסוללות.

עתה עתידה להציג טויוטה כמה רעיונות לרכבים חשמליים שיוצגו ב"תערוכת ניידות" (השם החדש לכלי תחבורה שלא עושים חשק לנסוע איתם לשום מקום) שתתקיים בטוקיו בימים הקרובים. יש שידורים חיים של זה ביו-טיוב אם אתם נהנים לצפות בהשקה של מכשירי חשמל לבנים.

בין הרעיונות אפשר למצא לנד קרוזר חשמלי (100% חשמלי על סוללות) אשר לדברי טויוטה ירחיב את כוח המשיכה של הדגם עם 3 שורות מושבים ולמגוון הדרישות העולמיות. טויוטה ציינה את יתרונות ההנעה החשמלית בהפחתת הרעש בתא הנוסעים ואת חלל הפנים הגדול שממנו יהנו הנוסעים בקרוזר החשמלי בעיר. בנוסף סיפרה טויוטה כי הבסיס של לנדקרוזר על-חשמל תהיה פלטפורמה אחודה (לא שלדת סולם) שלדבריה מקנה התנהגות עליזה ובטחון בעת תיקול שטח קשה (ולנו קשה להאמין שהם בעצמם מאמינים לזה – בעיקר לחלק האחרון).

מעט מהנתונים שנחשפו על ידי טויוטה מגלים בסיס גלגלים של 305 ס"מ, אורך כללי של 515 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ וגובה לא מאד גבוה של 170 ס"מ.

טויוטה גם תציג – שוב – טנדר חשמלי אחרי שכבר ראינו משהו שנראה כמו טאקומה חשמלית. הפעם זה על שלדה אחודה, תא כפול וכ-5.0 מטרים לאורך. במקרה הזה בסיס הגלגלים הוא 335 ס"מ ארוכים ומניין המושבים עומד על 5.

בנוסף, יוצגו כלי ניידות חשמליים נוספים ובהם תלת-אופן מתקפל, וגם משהו שנראה כמו כסא גלגלים ממונע, כלי ספורטיבי לשטח דמוי RZR וכן קונספט חדש לקוקפיט שבמרכזו גלגל ההגה והדוושות מוחלפים על ידי "יוק" ומתגי מצערת ובלימה (בואו…היה כזה בדיוק להונדה פיילוט בסוף שנות ה-80'.

אז איזו בשורה יש לטויוטה עבורנו? שאלה טובה. אלך לשתות כוס מים אולי יפול לי האסימון.