יום שלישי , 2 יולי 2024
טויוטה לנדקרוזר חשמלי. לחיות השטח האורבניות. צילום: טויוטה

טויוטה רומזת על לנדקרוזר חשמלי


רוני נאק

נהוג לומר שיש לשפוט אדם על פי מעשיו ולא הצהרותיו. זה נכון גם לגבי ענקית הרכב טויוטה אשר הציגה תכנית חישמול אדירה של כל קו הדגמים שלה, בלמה את עצמה (ועל הדרך החליפה מנכ"ל), יצאה עם הצהרה חשמלית מעודכת ובינתיים הביאה לעולם את הרכב החשמלי הראשון שלה BZ4x שבעיניי הוא הרכב שיוצר עם הכי הרבה חוסר חשק בעולם. אם זה באמת היה תלוי בטויוטה היא הייתה מדלגת לגמרי מעל לטכנולוגיית הסוללות (ליתיום או אחרות) ומשקיעה את מירצה בהמשך הפיתוח של תאי דלק מימניים וכן של מנועי בעירה פנימית על-מימן. בשני המקרים אלו פתרונות סביבתיים הרבה יותר טובים מסוללות.

טויוטה BZ4x – החשמלית הראשונה של טויוטה. השקה מקרטעת (זוכרים את מבוכת טבורי הגלגלים) ומוצר אפרורי. צילום: טויוטה

עתה עתידה להציג טויוטה כמה רעיונות לרכבים חשמליים שיוצגו ב"תערוכת ניידות" (השם החדש לכלי תחבורה שלא עושים חשק לנסוע איתם לשום מקום) שתתקיים בטוקיו בימים הקרובים. יש שידורים חיים של זה ביו-טיוב אם אתם נהנים לצפות בהשקה של מכשירי חשמל לבנים.

טויוטה לנדקרוזר חשמלי. נוסע רחוק בשביל להביא כמה קוביות קרח. איפה יש עמדת טעינה בטונדרה? צילום: טויוטה

בין הרעיונות אפשר למצא לנד קרוזר חשמלי (100% חשמלי על סוללות) אשר לדברי טויוטה ירחיב את כוח המשיכה של הדגם עם 3 שורות מושבים ולמגוון הדרישות העולמיות. טויוטה ציינה את יתרונות ההנעה החשמלית בהפחתת הרעש בתא הנוסעים ואת חלל הפנים הגדול שממנו יהנו הנוסעים בקרוזר החשמלי בעיר. בנוסף סיפרה טויוטה כי הבסיס של לנדקרוזר על-חשמל תהיה פלטפורמה אחודה (לא שלדת סולם) שלדבריה מקנה התנהגות עליזה ובטחון בעת תיקול שטח קשה (ולנו קשה להאמין שהם בעצמם מאמינים לזה – בעיקר לחלק האחרון).

טויוטה לנדקרוזר חשמלי. בסך הכל קונספט יפה. צילום: טויוטה

מעט מהנתונים שנחשפו על ידי טויוטה מגלים בסיס גלגלים של 305 ס"מ, אורך כללי של 515 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ וגובה לא מאד גבוה של 170 ס"מ.

טנדר טויוטה חשמלי. מרכב אחוד, סוללה ונטיה אורבנית. צילום: טויוטה

טויוטה גם תציג – שוב – טנדר חשמלי אחרי שכבר ראינו משהו שנראה כמו טאקומה חשמלית. הפעם זה על שלדה אחודה, תא כפול וכ-5.0 מטרים לאורך. במקרה הזה בסיס הגלגלים הוא 335 ס"מ ארוכים ומניין המושבים עומד על 5.

קונספט הקוקפיט החדש של טויוטה מעביר את הדוושות לגלגל הגה המשתנה ל"יוק". צילום: טויוטה

בנוסף, יוצגו כלי ניידות חשמליים נוספים ובהם תלת-אופן מתקפל, וגם משהו שנראה כמו כסא גלגלים ממונע, כלי ספורטיבי לשטח דמוי RZR וכן קונספט חדש לקוקפיט שבמרכזו גלגל ההגה והדוושות מוחלפים על ידי "יוק" ומתגי מצערת ובלימה (בואו…היה כזה בדיוק להונדה פיילוט בסוף שנות ה-80'.

הונדה פיילוט 400 מסוף שנות ה-80' עם אותו "קונספט" של מצערת ובלמים על יוק (הרצועות נועדות לרסן את הידיים של הנהג במקרה התהפכות) צילום: הונדה

אז איזו בשורה יש לטויוטה עבורנו? שאלה טובה. אלך לשתות כוס מים אולי יפול לי האסימון.

Check Also

סטודיו יונדאי – הסיפור אחרי ענקית הרכב מקוריאה

במרכז המבקרים הפתוח של יונדאי בסיאול - פגשנו את המורשת של ענקית הרכב, את העתיד שלה וגם את החתירה הבלתי נלאית להמשיך לפתח ולהתקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × five =