רוני נאק
אחרי שנרגענו מהשקת הטויוטה לנדקרוזר 300 החדש. כלי שמנמן ומרשים שלא יגיע אלינו בערוצי היבוא הסדירים. הגיע הזמן להפנות את תשומת הלב למחליף של הפראדו, סדרה 150 המשווקת ללא שינויים מהותיים שנים רבות, משנת 2009 ליתר דיוק. ובכן גם הדגם הזה עתיד להיות מוחלף בדור כל-חדש אלא שזה, כך לפי המקורות במזרח, יקרה רבעון שלישי של 2022.
בדומה ללנדקרוזר 300, גם הפראדו יקבל פלטפורמת TNGA עדכנית-יותר של טויוטה וכמוהו עתיד לשמור על תצורת המרכב-על-שלדה לרווחת אנשי השטח. תמהיל המתלים גם הוא לא צפוי להשתנות עם עצמות עצה כפולות בחזית וסרן חי עם מוטות רדיוס מאחור. קפיצי סליל בכל פינה כמובן.
בזמן כשברשת כבר ניתן למצא כל מני איורים והדמיות ספקולטיביות של הטויוטה לנדקרוזר החדש, קשה יותר למצא מידע לגבי המפרט הטכני שלו. אבל אנחנו מצאנו רמז מעניין באתר יפני.

שם הם אומרים שהפראדו החדש יישאר עם מנוע הטורבו דיזל הנוכחי בנפח 2.8ל' המפיק 204 כ"ס ו-51 קג"מ. אלא שאליו יצטרפו להיצע גם מנוע טורבו-בנזין כל-חדש בנפח 2.4ל' בעל תפוקה נאה ביותר של 320 כ"ס ו-45 קג"מ וגם…חכו לזה…יחידת הנעה היברידית עם מנוע בנזין 2.4ל' ומנוע חשמלי כאשר לבנזין תפוקה של 230 כ"ס ו-24.5 קג"מ ולמנוע החשמלי תפוקה של 143 כ"ס ו-27.5 קג"מ. אין פירוט מה התפוקה המשותפת של שני המנועים (זה לא 1+1 בכל מקרה). ההנעה ממשיכה להיות 4X4 קבועה דרך דיפ' מרכזי ותיבת העברה אלא שהכוח יגיע אליה באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה עם 8 הילוכים.
• צפו בהשקה של לנדקרוזר 300 החדש
עוד ממשיכים היפנים לספר על כך שהפראדו החדש ישמור על יכולות השטח הגבוהות של הנוכחי. הוא יהיה מצוייד בבורר מצבי נהיגה ושטח שונים שטויוטה מכנה Multi Terrain Select, הגרסאות הבכירות יקבלו גם KDSS שזה מוטות ייצוב אקטיביים עם יכולת ניתוק לפנים ומאחור שזה מתבקש במעבר מהכביש לשטח ובשאיפה גם בחזרה.
מועד ההשקה העולמית שנקבע לאוקטובר 2022, הוא בעל משמעות גם עבורנו. כך שהצפי הראשוני מאד שלנו הוא שטויוטה לנדקרוזר החדש יהיה זמין לרכישה בישראל בתחילת 2023. יש עוד זמן.
הגיפים החשמליים הולכים למלא תפקיד חשוב במשק החקלאי הקטן .האם יש לו יציאה חשמלית של 380v בהספק של 15kw,לצורך הפעלת מכונות?