רוני נאק
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, החלה היום לשווק בישראל את הגרסה ההיברידית-נטענת (PHEV) של ראב-4. הבשורה המרכזית היא יחידת ההנעה מן הסתם. זו משלבת מנוע בנזין 2.5ל' עם שני מנועים חשמליים (הקדמי מחוזק יותר ביחס לזה שבהיברידית הרגילה) לתפוקה משותפת של 306 כ"ס (נתון מומנט משולב לא צויין). לסוללת ההנעה קיבולת של 18.1 קוט"ש והיא מקוררת בעזרת מערכת המיזוג של הרכב. נתוני היבואנית מלמדים על טווח חשמלי של עד 75 ק"מ (עם ההסתייגויות הרגילות) כאשר הביצועים טובים יותר מהגרסאות האחרות עם 0 ל-100 קמ"ש ב-6.0 שניות בלבד ומהירות מירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

גרסת PHEV של טויוטה ראב-4 מקבלת גריל קדמי כהה, גימור כרום בתחתית הפגוש, חישוקי 19 אינץ' בעיצוב חדש ועוד נגיעות קלות. בתוך הראב-4 שולבו ריפודי מושבים חדשים דמויי עור עם תפרים קונטרסטיים באדום. הזחה חשמלית למושב הנהג. בנוסף גם מסך המולטימדיה גדל למידה של 9 אינץ' ותגלו בו ממשק קארפליי ואנדרואיד אוטו. לוח המחוונים הוא אנאלוגי ומשולב בו מחשב דרך עם תצוגת 7 אינץ', תצוגה עילית HUD (כמו באדיר של באבא), שקע כוח 220 וולט בתא המטען, תאורת אווירה באמביאנס חשמלי כחול.

• נהיגה ראשונה טויוטה ראב-4 הייבריד
חבילת הבטיחות והסיוע מקיפה ביותר וכוללת 7 כריות אוויר, תזכורת למניעת שכחת ילדים מאחור (וגם בע"ח), מערך של התראות קרבה שונות וגם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, קריאת תמרורים, ניטור עייפות נהג ועוד. טויוטה ראב-4 PHEV מקבלת את דירוג הבטיחות הגבוה ביותר 8.
כרגע משווקת טויוטה רק גרסה אחת של ראב-4 PHEV במחיר של 254,900 שקלים הכולל גם עמדת טעינה ביתית והתקנה בסיסית שלה.