רוני נאק
או-טו-טו מתחיל השיווק הסדיר של טויוטה לנדקרוזר החדש (סדרה 250) שכבר נחת בטפטופים על חופינו דרך ערוצי היבוא המקביל ובמחיר…מרשים. עד כמה שמדובר בדגם חשוב ואייקוני למותג טויוטה, מה שמשלם את החשבונות במגדל זה דגם אחר לגמרי: ראב-4.
טויוטה ראב-4 הפך לרב המכר של ענקית הרכב היפנית לא מעט בזכות חוסר העניין של לקוחות בצפון אמריקה ברכב חשמלי. למעשה בסיכום שנת 2023, טויוטה ראב-4 היה הרכב הפרטי הנמכר ביותר בארה"ב אחרי שלושת הטנדרים הגדולים לבית GM, פורד ו-RAM והעלה לכביש כ-430 אלף יחידות.
אבל עתה, הדור החמישי של רכב הפנאי ההיברידי מטויוטה מוצא עצמו באגף הגריאטרי של המותג. דור שהחל יצור בסוף 2018 ועלה על כבישי העולם כמודל 2019. מאז כבר עבר מתיחת פנים אחת לפני כשלוש שנים ונוספו לו גרסאות בנזין וגרסת פלאג-אין הייבריד מצוינת.
מהצד של ארץ השמש העולה כבר מתחילות קרניים ראשונות להטיל אורן על הדור השישי של טויוטה ראב-4.
מבחינת העיצוב, זה צפוי לשלב את המראה המותגי האחרון של טויוטה (שהם אוהבים לכנות "האמרהד") – מראה שאנו כבר מכירים מדגמי הדור האחרון כמו ה-C-HR המצויין. מראה שיתן למרכב לוק יותר מפוסל ודינאמי מהמראה הנוכחי שכבר התבגר.
בנוסף, מכיוון שהשוק בצפון אמריקה כה משמעותי, נוכל לצפות לצמיחה בממדי המרכב. כיום הרוחב עומד על 1855 מ"מ שזה מספיק גדול ל-SUV בישראל, אבל הוא צר למדי בצפון אמריקה. כאחיו הצעיר של ההיילנדר (רוחב כולל 1930 מ"מ), הדור הבא של ה-RAV4 סביר להניח שיורחב לסביבות 1900 מ"מ. קחו בחשבון שגם נחזה בפגושים חדשים בכל קצה.
• אלה מנועי הדור הבא של טויוטה
מערכת ההנעה תהיה מרוכזת בהיברידיות, בדיוק כמו הדגם הנוכחי, וגם היברידית פלאג-אין (המכונה "RAV4 Prime" בארה"ב וגם אצלנו כשהיה בהיצע). אלה צפויות להיות מדור ה- 4 צילינדרים החדש שטויוטה חשפה לראשונה במאי 2024. כזכור, טויוטה מפתחת כיום שלושה מנועים: 1.5 ל' עם 4 צילינדרים אטמוספרי. לצידו 1.5ל' טורבו 4 צילינדרים ומנוע 4 צילינדרים טורבו בנפח 2.0 ל'.
מכיוון שתקנות סביבתיות עתידיות צפויות להביא להפחתה משמעותית בתפוקת המנועים הקיימים, יחידות הנעה אלה יהיו "עשירות" בחישמול (עיקר כוח ההנעה יגיע מהסוללות, עם תמיכה של מנוע בעירה פנימית) בהשוואה להיברידיות הנוכחיות.
מתוך היצע המנועים שבפיתוח, הדור הבא של RAV4 ככל הנראה יצויד ב-1.5 ל' טורבו. יהיו כמובן גרסאות שונות, החל מדגם כניסה עם קיבולת סוללה מופחתת ורשימת אבזור מקוצרת ועד לדגם יוקרתי עם קיבולת סוללה גדולה יותר (בדומה לפלאג-אין שהכרנו כאן כגרסת "פריים").
לא יודע מה אתם יודעים על הראב 4 החדש
אבל לי כבר מעכשיו נודע ממקורות מהימנים איזה רכב סופר גניב כי החבר'ה במדברות מאוד אוהבים אותם. והביטוח שלו יקר בטירוף
אני גר בנגב באחד מהישובים שבמדבר ואני יודע שהחבר'ה במדבר משוגעים על זה ועל עוד דגמי טיוטה בפרט רב 4 וקורלה, באיזור מגורי אנשים נמנעים לקנות רכבי טיוטה מדגמים אלו אפילו ישנים ביותר כי חייבים לעשות ביטוח גניבה כי אם לא זה לעבד בוודאות את הכסף,ככה זה שגרים במדינה שיש לה " ריבונות בשטחיה " ולא מצליחה למגר את התופעה הזאת………
מתי מגיע לישראל למכירה..
למה אין גירסת דיזל?
בגלל שהעולם אידיוט.
מנועי דיזל חדשים, חסכוניים ונקיים (יחסית) ממש ואם מחברים דיזל יעיל וחסכוני מאוד לסוללה שיכולה לספק נסיעה חשמלית בת 200 ק"מ נטו לפחות, זה ישבור את שיאי המכירות בכל העולם רק מהיעדר חרדת הטווח.