רוני נאק
טויוטה חשפה הלילה את הגרסה הנטענת של טויוטה ראב-5. רכב הכביש שטח הבינוני של טויוטה אשר מצליח בעולם כפי שמצליח אצלנו. אלא שעד לחשיפת גרסת ה-PHEV אתמול בלילה בתערוכת LA שמביא את היכולת הדינאמית והטווח החשמלי לרמות חדשות – בטח בהשוואה לביצועים הפושרים יחסית של הגרסה ההיברידית שאנו מכירים.

מנוע הבנזין הוא אותו 2.5ל' עם 178 כ"ס שאנו מכירים מראב-4 ההיברידי אלא שלמנוע הזה מצרפת יחידת הנעה חשמלית אשר מקפיצה את התפוקה ל-306 כוחות סוס (נתון ראשוני לדברי טויוטה) שזה כ-90 כוחות סוס יותר. שלא במפתיע התאוצה ל-100 קמ"ש יורדת ל-6.2 שניות. נתון שלפי טויוטה יהיה הטוב בקבוצתו. גם פליטת ה-CO2 צפויה להיות נמוכה ולעמוד על 30 גק"מ בלבד – נתון אפשרי בין השאר בזכות טווח חשמלי צפוי של כ-60 קילומטרים. ואנו משתמשים הפעם די הרבה במילה "צפוי" מכיוון שאלו לא נתונים סופיים ועשויים להשתנות בין שוקי טויוטה השונים והכיול הסופי לעמוד בתקן WLTP.

לפי ההודעה לעיתונות טויוטה ראב-4 PHEV יכנס לשווקים במחצית השניה של 2020 – עם תאריכי כניסה שונים בכל שוק. בהתחשב בזה שכרגע יש רשימת המתנה של כחצי שנה לטויוטה ראב-4 ההיברידי, היינו מערכים שנראה את גרסת ה-PHEV של רכב הכביש שטח מטויוטה רק בעוד כשנה.