יום שלישי , 17 ספטמבר 2024
טויוטה יאריס GR מקבלת תיבת הילוכים אוטומטית יותר כוח וושורה ארוכה של עדכונים. לא אצלנו.צילום: טויוטה

טויוטה יאריס GR מתעדכן אך לא לישראל

רוני נאק

איך זה שטויוטה, שיצרה לעצמה מוניטין כיצרנית של הרכבים הכי משעמממים שיש – היא עתה גם היצרנית של הדגמים הכי מלהיבים שיש? התודה מגיעה כמובן לאקיו טויודה – "מוריזו" – הנכד של מייסד החברה וכיום היו"ר, שלא מוותר על האש הבוערת בתוך כל נהג עם דופק פעיל. במידה רבה טויודה הוא הרוח החיה מאחרי ליין דגמי GR הספורטיביים והמם את עולם הרכב עם גרסת הומולוגציה מרהיבה של היאריס WRC.

טויוטה יאריס GR מקבלת קוקפיט חדש ולא מוותרת על בקרת אקלים, ממשקי אנדרואיד ועתה גם ת"ה אוטו' עם 8 הילוכים. צילום: טויוטה

 

למי שאינו מכיר, כדי להשתתף בזירת הראלי העולמי (שהיא לא רק מקור לתהילה אלא גם גנרטור נפלא של מכירות race on sunday sell on monday) על יצרן הרכב להעלות לכביש מספר מוסכם מראש של יחידות כדי שהדגם ייחשב ליצור סדרתי. רכבי המירוץ עצמם מחוייבים להשתמש בשלדה מקו היצור ובבלוק מנוע מקו היצור. כך נולד היאריס GR בשנת 2020. רכב קטן שיצר הדים עצומים בכל רחבי העולם והפך לאינסטנט אייקון. יאריס GR הוא ממשיך הדרך של אגדות מירוצים רבות: ב.מ.וו M3 המקורית, מרצדס 190E איבולושן, אאודי קוואטרו, לאנסר איבולושן, סובארו אימפרזה GT ועוד דגמים שעצם הגיית שמם מעלה את מפלס האדרנלין.

• מבחן דרכים טויוטה היילקס GR

• מבחן דרכים טויוטה יאריס

עתה, טויוטה עדכנה עדכון משמעותי למדי את היאריס GR וכשברקע גם שמועות מבוססות (שבינתיים התגלו כלא נכונות) על הגעת הבונבון הזה לישראל הגיע הזמן שנראה מה הדברים העיקריים שבו:

• ההספק המרבי ממנוע ה-1.6 ל' טורבו עם 3 ציל' עלה ל-280 כ"ס ועם מומנט של 40 קג"מ.

• משקל עצמי של 1,280 ק"ג לידני 6 הילוכים ו-1,300 ק"ג לאוטו' 8 הילוכים. כ-5 שניות ל-100 קמ"ש ומעל 200 קמ"ש מירביים.
• נוספה אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית מבית GAZOO Racing עם שמונה הילוכים וקוויק שיפט.
• תא הנהג עוצב מחדש עם מכשור דיגיטלי בסגנון מכונית מירוץ ומיקום משופר למתגים ולמנופים.
• השלדה קבלה קשיחות מוגברת, המתלים חוזקו והקושחו.

להורדת המפרט הטכני של טויוטה יאריס GR החדש

• טויוטה השאירה את ההנעה לכל הגלגלים. הנהג יכול לבחור לאן לשלוח את הכוח ונוספו מצבי נהיגה חדשים לבחירה.

טויוטה יאריס GR מתעדכנת. זו לא היאריס של סבתא. רחוק מאד מזה. צילום: טויוטה

 

• גרסת "Circuit" המוצעת באירופה, מקבלת כסטנדרט חבילת קירור מוגברת למערכת ההנעה.

• נוספות מהדורות מיוחדות (200 יחידות בלבד מכל אחד) הנושאות את השמות של נהגי הראלי Ogier ו-Rovanperä, שפותחו על ידי נהגי אלופי העולם של TOYOTA GAZOO Racing.

• GR Yaris הוכיח את יכולתו להיות מוסב לנסיעה על מימן. זה נותן  לא מעט אפשרויות עתידיות לפיתוח מנועי מכוניות ספורטיביות על דלק לא מזהם לטובת הסביבה ומבלי להיות מוגבלים בביצועים, במשקל כבד או בטווח נסיעה.

טויוטה יאריס GR מקבלת שורה ארוכה של עדכונים. מפגוש לפגוש. צילום: טויוטה

Check Also

טויוטה FJ ברוזר – מחווה לקרוזר

עוד רגע מסתיים פרק ה"הזמנה המוקדמת" אחריה טויוטה לנדקרוזר החדש ימלא את אולמות התצוגה. בנתיים נחמד להזכר במקור לא בסקירה היסטורית מפוהקת אלא ברעם מפלט וצמיגי 42'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 + 1 =