רוני נאק
טויוטה חושפת דגם חשמלי שני שייכנס לשובל ההצלחה של ה-BZ4x שגם משווק כאן אצלנו. מדובר בדגם הנושא את השילוש הקדוש שמדברים לנהגים רבים ברחבי העולם: טויוטה+ג'יפון+חשמלי והבחירה של טויוטה להציג אותו כ"C-HR" חשמלי רק מחזק את הניסיון של ענקית הרכב לקרב את רכב הפנאי החשמלי הזה לאחד מהדגמים רבי המכר של החברה.

• מבחן דרכים טויוטה C-HR הייבריד
• סקייוול Q – פנאי חשמלי חדש בדרך אלינו
לגבי הרכב עצמו הוא משלב את המראה של טויוטה C-HR הנוכחית (דור 2) עם לא מאט אלמנטים עיצוביים מה-BZ4x החשמלית. טויוטה השאירה ידיות דלת פיזיות, קו גג משתפל לאחור ושומר על קונספט ה"קופה גבוה" של הדגם המקורי לצד אלמנטים מקונספט חשמלי שטויוטה הציגה ב-22'.
הבסיס לטויוטה C-HR החשמלית היא פלטפורמת e-TNGA מעודכנת שעליה אגב, ירכב גם ה-BZ4x המעודכן. קצת מספרים שטויוטה שחררה: בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, האורך הכולל הוא 452 ס"מ וזה מאפשר ליצור מרחב פנימי גדול יותר (מצרך מבוקש בעיקר בשורה השניה). ממש מאחור נותרים 416ל' לתא מטען עם נפח שימושי.

מבחינת ההנעה טויוטה מציעה שתי אופציות: סוללה של 57.7 קוט"ש לגרסאות הנעה קדמית בלבד וסוללה של 77 קוט"ש לגרסאות בעלות הנעה קדמית וכאלה בעלות שני מנועים והנעה כפולה. טווח הנסיעה המירבי – בגרסה היעילה ביותר ולפי הערכות טויוטה – יהיה עד 600 ק"מ WLTP. טעינה מהירה, DC, עד 150 קו"ט ואילו טעינה איטית עולה קומה ל-22 קו"ט של זרם חילופין AC מתקתק.
הגרסה החזקה ביותר (עדיין לא גרסת GR…) תהיה כפולת מנועים והנעה עם 343 כ"ס ותאוצה של 5.2 שניות ל-100 קמ"ש. גרסת ההנעה הקדמית בלבד ועם הסוללה הגדולה מקבלת מנוע קדמי עם 224 כ"ס ואילו זו עם הסוללה הקטנה יותר נהנית משירות של מנוע קדמי יחיד עם תפוקה של 167 כ"ס.

כמובן שלא נפקד מקומן של מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיביות. מה שטויוטה מכנה T-Mate ומשלב בתוכו את הדור האחרון של TSS, קישוריות וסייענים רבים. למשל סייען חניה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך מצלמות היקפיות, בלימת חירום, בקרת מהירות חכמה ועוד.
המידע והבידור מוצגים ממסך 14 אינץ' שיהיה פריט תקני בכל גרסאות האבזור של טויוטה C-HR החשמלית – כך לפחות לפי ההודעה הרשמית של היצרן. בנוסף, טויוטה תתן אחריות לעד 10 שנים לסוללת ההנעה (עם ההסתייגויות הרגילות).
לפי הודעת היצרנית, טויוטה C-HR החשמלית תגיע לשווקי אירופה בסוף 2025 ועתידה להתברג בקו הדגמים בין ה-C-HR ההיברידית לבין ה-BZ4x החשמלית. ככזו יש לצפות לתג מחיר עם קידומת "2" לכשהרכב הזה יגיע אלינו ככל הנראה בתחילת 2026.
התכוונת שייכנס לשובל הכישלון של ה-BZ4x.