יום חמישי , 24 אפריל 2025
הכירו את טויוטה +C-HR. ג'יפון חשמלי כל חדש על בסיס פלטפורמה של טויוטה. אצלנו ב-2026? צילום: טויוטה

טויוטה +C-HR פנאי חשמלי קטן


רוני נאק

טויוטה חושפת דגם חשמלי שני שייכנס לשובל ההצלחה של ה-BZ4x שגם משווק כאן אצלנו. מדובר בדגם הנושא את השילוש הקדוש שמדברים לנהגים רבים ברחבי העולם: טויוטה+ג'יפון+חשמלי והבחירה של טויוטה להציג אותו כ"C-HR" חשמלי רק מחזק את הניסיון של ענקית הרכב לקרב את רכב הפנאי החשמלי הזה לאחד מהדגמים רבי המכר של החברה.

הכירו את טויוטה +C-HR. ג'יפון חשמלי עד 343 כ"ס וטווח של עד 600 ק"מ. צילום: טויוטה

• מבחן דרכים טויוטה C-HR הייבריד

• סקייוול Q – פנאי חשמלי חדש בדרך אלינו

לגבי הרכב עצמו הוא משלב את המראה של טויוטה C-HR הנוכחית (דור 2) עם לא מאט אלמנטים עיצוביים מה-BZ4x החשמלית. טויוטה השאירה ידיות דלת פיזיות, קו גג משתפל לאחור ושומר על קונספט ה"קופה גבוה" של הדגם המקורי לצד אלמנטים מקונספט חשמלי שטויוטה הציגה ב-22'.

הבסיס לטויוטה C-HR החשמלית היא פלטפורמת e-TNGA מעודכנת שעליה אגב, ירכב גם ה-BZ4x המעודכן. קצת מספרים שטויוטה שחררה: בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, האורך הכולל הוא 452 ס"מ וזה מאפשר ליצור מרחב פנימי גדול יותר (מצרך מבוקש בעיקר בשורה השניה). ממש מאחור נותרים 416ל' לתא מטען עם נפח שימושי.

הכירו את טויוטה +C-HR. ג'יפון חשמלי עם מסך 14 אינץ' ושורה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. צילום: טויוטה

 

מבחינת ההנעה טויוטה מציעה שתי אופציות: סוללה של 57.7 קוט"ש לגרסאות הנעה קדמית בלבד וסוללה של 77 קוט"ש לגרסאות בעלות הנעה קדמית וכאלה בעלות שני מנועים והנעה כפולה. טווח הנסיעה המירבי – בגרסה היעילה ביותר ולפי הערכות טויוטה – יהיה עד 600 ק"מ WLTP. טעינה מהירה, DC, עד 150 קו"ט ואילו טעינה איטית עולה קומה ל-22 קו"ט של זרם חילופין AC מתקתק.

הגרסה החזקה ביותר (עדיין לא גרסת GR…) תהיה כפולת מנועים והנעה עם 343 כ"ס ותאוצה של 5.2 שניות ל-100 קמ"ש. גרסת ההנעה הקדמית בלבד ועם הסוללה הגדולה מקבלת מנוע קדמי עם 224 כ"ס ואילו זו עם הסוללה הקטנה יותר נהנית משירות של מנוע קדמי יחיד עם תפוקה של 167 כ"ס.

הכירו את טויוטה +C-HR. ג'יפון חשמלי כל חדש על בסיס פלטפורמה של טויוטה. אצלנו ב-2026? צילום: טויוטה

 

כמובן שלא נפקד מקומן של מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיביות. מה שטויוטה מכנה T-Mate ומשלב בתוכו את הדור האחרון של TSS, קישוריות  וסייענים רבים. למשל סייען חניה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך מצלמות היקפיות, בלימת חירום, בקרת מהירות חכמה ועוד.

המידע והבידור מוצגים ממסך 14 אינץ' שיהיה פריט תקני בכל גרסאות האבזור של טויוטה C-HR החשמלית – כך לפחות לפי ההודעה הרשמית של היצרן. בנוסף, טויוטה תתן אחריות לעד 10 שנים לסוללת ההנעה (עם ההסתייגויות הרגילות).

לפי הודעת היצרנית, טויוטה C-HR החשמלית תגיע לשווקי אירופה בסוף 2025 ועתידה להתברג בקו הדגמים בין ה-C-HR ההיברידית לבין ה-BZ4x החשמלית. ככזו יש לצפות לתג מחיר עם קידומת "2" לכשהרכב הזה יגיע אלינו ככל הנראה בתחילת 2026.

 

Check Also

אקספנג מציגה מיניוואן עם שאיפות גלובליות

אקספנג מעדכנת את המיניוואן עם סוללת 800 וולט, בינה מלאכותית ומסכי ענק. אקספנג X9 עתיד להגיע לאירופה במחצית 2025

One comment

  1. התכוונת שייכנס לשובל הכישלון של ה-BZ4x.

להגיב על דויד לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *