רוני נאק
וולוו EX90 כבר משוטטת בישראל ועוד לא נחשפה בהודעה רשמית לעיתונות או לציבור. אולם, רכב הפנאי החשמלי הגדול והמסקרן של וולוו כבר מספק לנו מידע לא מועט.
ברישומים מופיעות שתי גרסאות: פרפורמנס ו-אולטרה. לראשונה תפוקה של 517 כ"ס ולשניה 408 כ"ס – משני מנועים חשמליים ועם טווח של עד 600 ק"מ (לפי אתר היבואנית). כמו ב-XC90 גם ה-EX90 מצויד ב-7 מושבים וככזה הוא יהיה מתחרה מערבי (בערך…) לרכבי הפנאי 7 מושבי החשמליים שמגיעים ממותגי היוקרה הסיניים. קיבולת הסוללה עומדת על 111 קוט"ש כבירים וצריכת האנרגיה הרשמית היא 20.9 קוט"ש/100 ק"מ.

לגבי הממדים, וולוו EX90 בעלת בסיס גלגלים של 298.5 ס"מ. האורך עומד על 503 ס"מ, הרוחב 196 ס"מ והגובה 174 ס"מ. נפח תא המטען מגיע עד ל-1,915ל' ויש איור שימושי בגב דלת תא המטען המתאר מה ניתן להכניס לרכב ואיך (רק לי זה הזכיר את האיורים שעל חללית וויאג'ר?). מרווח הגחון הוא בין 210 ל-250 מ"מ אם יש מתלי אוויר. בהעדרם מרווח הגחון סטטי על 216 מ"מ.
כמקובל לאחרונה גם כאן יש מערכת ניטור נהג לזהוי הסחת דעת, עייפות ולספק תמיכה אם הנהג אינו רספונסיבי מספיק. הרכב יזהה ילד או בע"ח שננעלו ברכב ויפעיל אוטומטית את בקרת האקלים וגם התרעה (לא מצויין האם על ידי צפירה והבהוב או בהודעה לאפליקציה או שניהם).

עוד למדנו שהרכבים מגיעים לישראל מארה"ב, כל הגרסאות מורשות לגרור עד 2.2 טונות לנגרר המצויד בבלמים. בנוסף, הרכב משולב עם טכנולוגיית "מרחב בטוח" בה מכ"מ לייזר סורק את המרחב סביב הרכב. פיצ'ר מעניין נוסף אפשר למצא בפנסי החזית. אלה עדיין באותו עיצוב וולוו מוכר מהשנים האחרונות אבל מסתירים בתוכם פנסי דרך חזקים המתגלים כשה-DRL נפתח.

המרחב הפנימי הוא פחות וולוו ויותר "לא וולוו). כלומר מסך מגע מרכזי ניצב גדול (וולוו) ולוח מחוונים קטן שמאחרי ההגה (לא וולוו) ותצוגה עילית. בין הריפודים שיש נמצא (לא בטוח שגם במפרט המקומי) גם ריפודי בד משולבי צמר טבעי.
לסיום המחירים: החל ב-735 אלפי שקלים לבין 750 אלף שקלים.
מחיר בומביי בומבארד ! שווה לכל כיס