רוני נאק
בראיון לאוטואקספרס הבריטי אמר סמואלסון, הבוס של וולוו, כי הם שוקלים להרחיב את תיק המוצרים שלהם עם דגמים חדשים: "האסטרטגיה שלנו היא צמיחה. אבל לא כזו שבאה מהגדלת נפח היצור. התמקדנו בכניסה חזקה לקבוצות רכב שבהם יש לנו יתרון יחסי. זה המהלך הראשוני ועתה יש גם את היכולת לספק את הביקוש שיצרנו. יחד עם זאת איננו פוסלים תוספות של דגמים בקבוצות ליבה – כמו SUV – ואנו בוחנים את האפשרויות האלה עתה".
• היום כבר קל לקרוע ניילונים מרכב חדש

יש הגיון מסויים בהשקעה בשני הדגמים. להזכירכם בעלת השליטה בוולוו היא ג'ילי הסינית – וזו מתמחה ביצור של כלי רכב קטנים יחסית. כך שזמינות הפלטפורמות והטכנולוגיות טובה – כמו גם אמצעי היצור. זה יאפשר לוולוו להתמודד בתת-הקבוצה הצומחת ביותר בתוך עולם ה-SUV מול אאודי Q2, מיני קאנטרימן – עם דגם שרבים הסיכויים כי יהיה גם בגרסה חשמלית מלאה.

אי שם במעלה היצע הדגמים – צפויה וולוו להציג ספינת דגל חדשה לקראת שנת 2022 – בתיאום עם תחילת היצור הסדרתי של הפלטפורמה הגדולה שלה SPA2. זו עתידה להחליף את הפלטפורמה הנוכחית – SPA – אשר משרתת את XC90 ואת XC60 הנוכחיים. ל-SPA2 יהיה תפקיד מפתח נוסף כבסיס לדגם השלישי של המותג הכל חשמלי של וולוו – POLESTAR. הרמזים מדברים על כך שוולוו מכוונת להציב את XC100 מול הממדים והיכולות של ב.מ.וו X7 שהושק לא מזמן בישראל. ככזה צפוי הדגם היקר ביותר של וולוו להציע יחידות הנעה חזקות וחבילות איבזור קצה אשר עשויות להניף את הפטיש של ת'ור קרוב לסף מיליון השקלים.
