רוני נאק
זה לא סוד שספורט מוטורי הוא ממקדמי המכירות הטובים ביותר שיש. בעיקר כשמדובר במירוץ בפרופיל כה גבוה כמו הבאחה 1000 – שמתקיים במקסיקו אבל חשוב בשוק האמריקאי. שם במדבר נאבקים שברולט ופורד על הגביעים כבר שנים וזו הזירה שבה יהיה לכל טירון להוכיח עצמו בפני חתך הלקוחות שעדיין עם דופק אוהב לשרוף בנזין ולהזיז אדמה – ופחות בקטע של פסבדו-סביבתיות.

• מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן חדש
ובכן פולקסווגן מחדירה את פולקסווגן אטלס לשוק האמריקאי – SUV עם 7 מושבים ומידות גדולות כמו שאוהבים באמריקה. אבל בעוד שהסוקר-מאמס יכולות להתחבר לזה – הרד נקס קצת פחות. אז באחה 1000. פולקסווגן נרשמה למהדורת 2020 של הבאחה עם רכב מירוצים שנראה כמו אטלס קרוס ספורט – גרסת ה-5 מושבים של הענק – אבל רק המראה באמת מזכיר משהו מה-SUV המקורי.

מתחת תמצאו מפלצת באחה גזעית עם שלדת צינורות, מתלים עם מהלך סופר-ארוך וצמיגים בקוטר 37 אינץ'. הרבה מידע טכני מעבר לזה לא נמסר. מה שכן ידוע זו מערכת ההנעה. בניגוד ל-V8 המקובלים אצל רוב המתחרים – פולקסווגן בחרה להוריד משקל ושתלה מנוע 2.0ל' טורבו שברגיל משרת מכונית WRC ומפיק כ-600 כוחות סוס. כדי לעמוד במשקל הנוסף ולשפר עמידות במירוץ שהוא נון-סטופ ל-1600 קילומטרים, התפוקה ירדה ל-480 סוסים "בלבד".

כראוי לקבוצה שלוקחת עצמה ברצינות, ועם תקציב בהתאם, פולקסווגן גייסה שני נהגי באחה מנוסים: טאנר פאוסט ו-ריי מילאן. שניהם בהחלט מסוגלים להביא את האטלס לקו הסיום ואפילו לאיים על הצוותים המובילים. לפני הצוות כמעט עוד שנה של פיתוח וניסויים לפניהם לקראת נובמבר 2020 – וקו הזינוק לבאחה 1000.
