רוני נאק
לראשונה קבוצת VW מצליחה לעמוד ביעדי פליטת ה-Co2 בשוק האירופאי – כך דיווחו סוכנויות הידיעות באירופה. קבוצת הרכב העצומה אשר כוללת את מותגי פולקסווגן, אאודי, סיאט, סקודה ופורשה, הוציאה אתמול הודעה לעיתונות כי עמדה ברף החוקי עם ממוצע של 118.5 גק"מ של פחמן דו-חמצני, לשנת 2021, עבור כל צי מכוניות הנוסעים שאותו היא ייצרה (בנטלי ולמבורגיני לא נחשבים בשל נפחי היצור הקטנים). הנתון הזה הוא כ-2% מתחת לרף העליון שקבע האיחוד האירופאי עבור קבוצת הרכב. קבוצת VW סיפרה שאלו הנתונים הפנימיים שלה וכי האישור הסופי של ה-EU יגיע בעוד כמה ימים.

VW הצליחה לעמוד ביעדי הפליטה בזכות קצת מעל ל-472 אלף מכוניות חשמליות והיברידיות שמכרה באירופה ב-2021 – מסמנת זינוק של 64% במכירות. נפח המכירות של מכוניות בעלות פליטה נמוכה או חשמליות מלאות עומד עתה על 17% מסך המסירות ללקוחות – כמעט כפול מהנתון של שנת 2020.

מה שסייע ל-VW לעמוד ביעדים הם דגמים חשמליים חדשים כמו אאודי Q4 איטרון, פולקסווגן ID3 ו-ID4 (המשווקות אצלנו בערוצי היבוא המקביל), פורשה טייקאן וגם קופרה בורן. דגמים עממיים יותר, למשל סקודה סופרב פלאג-אין, המשווקים בנפחים גדולים ומגיעים גם אלינו בטפטופים תרמו להורדת ממוצע הפליטה.
העמידה ביעדי הפליטה מאפשרת לקבוצה שלא לשם את קנסות הזיהום האדירים של ה-EU. לפי התקנות הקנס הוא 95 אירו לכל 1 גק"מ חריגה כפול מספר כלי הרכב של אותו יצרן שעלו על כבישי אירופה באותה שנה. מישהו ב-VW בהחלט שנושם עכשיו לרווחה. אחרי יעדי ה-120 גק"מ המדרגה הבאה (עד 2024) תהיה יעד של 95 קג"מ