יום שלישי , 29 אפריל 2025
רבת המכר, סקודה סופרב משווקת בגרסה ההיברידית שלה רק בערוצי היבוא המקביל. צילום: סקודה

קבוצת VW מצליחה לעמוד ביעדי הפליטה – סופסוף

רוני נאק

לראשונה קבוצת VW מצליחה לעמוד ביעדי פליטת ה-Co2 בשוק האירופאי – כך דיווחו סוכנויות הידיעות באירופה. קבוצת הרכב העצומה אשר כוללת את מותגי פולקסווגן, אאודי, סיאט, סקודה ופורשה, הוציאה אתמול הודעה לעיתונות כי עמדה ברף החוקי עם ממוצע של 118.5 גק"מ של פחמן דו-חמצני, לשנת 2021, עבור כל צי מכוניות הנוסעים שאותו היא ייצרה (בנטלי ולמבורגיני לא נחשבים בשל נפחי היצור הקטנים). הנתון הזה הוא כ-2% מתחת לרף העליון שקבע האיחוד האירופאי עבור קבוצת הרכב. קבוצת VW סיפרה שאלו הנתונים הפנימיים שלה וכי האישור הסופי של ה-EU יגיע בעוד כמה ימים.

VW עומדת ביעדי הזיהום של 2021. צילום: VW

VW הצליחה לעמוד ביעדי הפליטה בזכות קצת מעל ל-472 אלף מכוניות חשמליות והיברידיות שמכרה באירופה ב-2021 – מסמנת זינוק של 64% במכירות. נפח המכירות של מכוניות בעלות פליטה נמוכה או חשמליות מלאות עומד עתה על 17% מסך המסירות ללקוחות – כמעט כפול מהנתון של שנת 2020.

אאודי Q4 איטרון החשמלית. אוספת הזמנות בישראל כבר עכשיו. האספקה באביב. צילום: VW

מה שסייע ל-VW לעמוד ביעדים הם דגמים חשמליים חדשים כמו אאודי Q4 איטרון, פולקסווגן ID3 ו-ID4 (המשווקות אצלנו בערוצי היבוא המקביל), פורשה טייקאן וגם קופרה בורן. דגמים עממיים יותר, למשל סקודה סופרב פלאג-אין, המשווקים בנפחים גדולים ומגיעים גם אלינו בטפטופים תרמו להורדת ממוצע הפליטה.

ב-2020 זה לא הצליח להם

העמידה ביעדי הפליטה מאפשרת לקבוצה שלא לשם את קנסות הזיהום האדירים של ה-EU. לפי התקנות הקנס הוא 95 אירו לכל 1 גק"מ חריגה כפול מספר כלי הרכב של אותו יצרן שעלו על כבישי אירופה באותה שנה. מישהו ב-VW בהחלט שנושם עכשיו לרווחה. אחרי יעדי ה-120 גק"מ המדרגה הבאה (עד 2024) תהיה יעד של 95 קג"מ

Check Also

סין יוצאת למסע קניות – בגרמניה

אסור לבזבז משבר טוב. יצרני סין והממשל הסיני מוכנים לשלם היטב כדי לרכוש מפעלים על אדמת אירופה - מפעל רכב בגרמניה יהיה הישג אסטרטי תחת הדגל האדום של המפלגה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *