רוני נאק
המכונית החשמלי החדשה של פולקסווגן – ID.3 – תיוצר במפעל נוסף בעיר דרזדן. כך פורסם בעיתונות בגרמניה. מסתיו 2020 המשפחתית החשמלית של VW תחל לזרום החוצה משערי מפעל שקוף (שקוף על אמת עם קירות זכוכית בלבד). עתידו של המפעל שמעסיק עדיין כ-380 עובדים, לא היה ברור כשהיצור של פולקסווגן פייטון (הניסיון של VW לייצר רכב פאר גדול) הפסיק ב-2016 – והמשיך עם טפטוף איטי של הגרסה החשמלית של הגולף. עתה נמצא לו ייעוד חדש כפלטפורמה הרשמית של VW להציג לציבור את התחבורה החשמלית.

מסתיו 2020 צפויות לרדת מקו היצור בדרזדן כ-35 מכוניות חשמליות ביום. זאת על בסיס הפלטפורמה החשמלית המודולרית של היצרן – MEB. תהליכי היצור והקצב שלו בפועל נבחנים בימים האלה כמו גם הכשרה של כוח העבודה לטיפול במכונית חשמלית ולהכיר את תהליכי היצור החדשים. בדומה למגדל "מכוניות הצעצוע" המפורסם בוולפסבורג – לקוחות הדגמים החשמליים של VW יוכלו להגיע למפעל כדי לקבל לידיהם במסירה חגיגית את המכונית הסביבתית שלהם.

ל-VW יש תכניות מרחיקות לכת לגבי הנעה חשמלית. הקבוצה מתכננת כ-75 דגמים שונים של מכוניות חשמליות שיוצגו עד שנת 2029 ומהן להעלות לכבישים כ-26 מיליון יחידות. כדי לתמוך במספרים האלה הנה עוד מספר: 60 מיליארד אירו – זה שיעור ההשקעה של VW עד שנת 2024, בעתיד התחבורה החשמלית הדיגיטיזציה של מוצריה.
