תומר הדר
שוק הרכב הסיני שונה לחלוטין משוק הרכב האירופי. בעוד שבאירופה בימים אלה הצרכנים מתחבטים בעיקר בשאלה כמה חיבורי אינטרנט יותקנו בקרוסאובר החדש שלהם, הצרכנים הסינים עוסקים בעיקר בשאלה כמה מס תבחר הממשלה להטיל עליהם אם לא ייסעו במכוניות חשמליות, כדי לדלל מעט את ענני הערפיח התמידיים שמעל שנחאי ובייג'ין.

• פולקסווגן אמארוק מקבל מנוע 6V (ומגיע לישראל)
• מבחן דרכים הונדה H-RV
לכן דווקא מתערוכת הרכב של שנחאי יוצאת בימים אלה הבשורה החשובה ביותר של פולקסווגן: ID CROZZ. ה-ID CROZZ הוא קונספט חשמלי שלישי של פולקסווגן (אחרי ID BUZZ וה-ID הרגילה) ומיועד להמחיש אילו טכנולוגיות ואילו עיצובים ייחדו בעתיד הלא רחוק את רכבי הכביש שטח החשמליים של פולקסווגן.

על פי היצרנית, ID CROZZ יצויד בשני מנועים חשמליים ששולחים את כוחם לסרן הקדמי ולסרן האחורי. הספק המנוע הקדמי הוא 101 כוחות סוס ואילו הספק המנוע האחורי הוא 201 כוחות סוס. הנתונים בהתאם: את הזינוק ל-100 קמ"ש סוגר ID CROZZ תוך שש שניות בלבד והטווח המוצהר לפי פולקסווגן הוא 500 קילומטרים מכובדים.

לטענת פולקסווגן, הסוללה של ID CROZZ ניתנת להטענה של 80% תוך 30 דקות בשימוש במערכת הטענה מתאימה.
