רוני נאק
תכניות לטווח הארוך, יחסית, של VW להרחיב כלפי מטה את היצע הדגמים החשמליים שלה. לצד ה-ID.3 וה-SUV שיהיה ID.4, צפויה VW להשתמש ביכולות הכיווץ של הפלטפורמה החשמלית שלהם, MEB, כדי לשמש כבסיס לדגמים עירוניים קטנים. הממדים, על פי המקור בגרמניה, הם באיזור של פולקסווגן TAIGO (להלן SUV קטן עם בסיס גלגלים של 256 ס"מ) שייקרא, בדמיון גרמני אופייני, ID.1. לוח הזמנים ארוך למדי ועומד על הגעה לשוק האירופאי ב-2025 ורק שנתיים אחריו, דגם ID.2 שיהיה הצ'בק.

בתחום החדשות הטובות בשבילנו, כי בישראל מותג סקודה חזק יותר מ-VW לפחות במספר המכירות, הוא כי הצפי לדגם ELROQ (כן כן עוד קרוסאובר חשמלי קטן) הוא קרוב יותר ויגיע לשווקים באירופה באמצע 2024. צפו לדגם דומה גם מסיאט. כולן כמובן על אותה פלטפורמה חשמלית כשרק האיפור והמיתוג מבחינים בין המותגים השונים.
• סקודה אניאק החשמלית כבר נמכרת בישראל!
בינתיים למי שלא רוצה לחכות לרכב חשמלי קטן דווקא מקבוצת VW, בישראל כבר משווקים הצ'בקים חשמליים כמו פיג'ו 208, אופל קורסה ואחרות וגם SUV חשמליים קטנים כמו ה-MG ZS רב המכר. לדגמים האלה, מקבוצת לובינסקי, הצטרפה השבוע סיטרואן C4 גם בגרסה כל-חשמלית.

בינתיים, הרברט דיס, מנכ"ל VW, יוצא לחופשה בנהיגה מגרמניה לאגם גארדה בצפון איטליה. הוא עושה את הדרך המופלאה על פולקסווגן ID.3. ובכן מר דיס נתקף מקרה קשוח של חרדת טווח שרק התגברה כשלא הצליח למצא עמדת טעינה נכונה ורוטטת לקראתו. דיס המתוסכל אוורר במדיה חברתית את חוסר שביעות הרצון שלו מפריסת העמדות וזמינותן ואמר בנימוס תקיף ש"יש מקום לשיפור" – בכמה הזדמנויות. הרכב כמובן מצויין אבל חווית הטעינה מהרשת בה VW שותפה ב-20% רחוקה מלהשביע את רצונו של המנכ"ל.