תומר הדר
קשה שלא להסיר בימים אלה את הכובע בפני קונצרן פולקסווגן, עם פולקסווגן טיגואן וה T ROC ודומיהם הרבים, החל בקליפורניה וכלה בטוארג. אך עם זאת, בל נשכח את המכונית שבעצם עשתה את פולקסווגן: החיפושית. לא החדשה, אלא הישנה והטובה, עם המנוע מקורר האוויר שמטרטר אי שם בישבן, ההיא שהגה היטלר והגשים פורשה, ההיא שמישהו אי שם בשנות ה-70 אמר "רגע, נגביה אותה, ניתן לה עוד כמה סוסים ונראה איך היא לוקחת מרוצי שטח", כזאת חיפושית.
לכן פולקסווגן ארה"ב הודיעה השבוע רשמית שתפרוש את חסותה על פולקסווגן חיפושית ישנה וטובה שתתחרה בקטגוריה 11 במרוץ הבאחה 1000, מרוץ שמאז ומתמיד משך בעלי חיפושיות שהתחרו לצד ברזל אמריקאי קלאסי שכלל פורד ברונקואים מגודלי מנועים, בלייזרים מחוזקים ופה ושם אפילו מכונית שרירים מוגבהת. אה- וסובארו XV.

החיפושית שנבחרה, מודל 1970 נדרשת לעמוד בכללי הקטגוריה הדורשת מנוע סטנדרטי כמעט לחלוטין (והרי בפולקסווגן מעולם לא היו שום פרשות של התעסקות במנועים) בנפח 1.6 ליטרים המפיק 50 כוחות סוס- וסרן אחורי סטנדרטי לחלוטין.

עם זאת, קורת המתח האחורית עברה כיול מחדש, הבולמים הוחלפו בבולמי FOX (שאגב ניתנים לרכישה בישראל) ומיכל הדלק הוגדל. צמיגי ה165 R15 ננטשו לטובת סט 235/75R15, מידה שעושה כבוד אם יש לך סוזוקי סמוראי, של BF גודריץ' וגם מיגון גחון ותאורת LED חזיתית נוספו על הדרך, לבאחה. המרוץ, שיתחיל כמובן בבאחה מכסיקו ויסתיים בלה פאז ישתרע על 1825 קילומטרים מפרכים למדי. יהיה מעניין.
