יום שלישי , 22 אפריל 2025
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. החל ב-218 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן

רוני נאק

במקרה של פולקסווגן, הבשורה שאין בשורה היא הבשורה בעצמה. ולמה הכוונה? לקוחות VW באירופה – בוודאי כאלה המתעניינים בטיגואן שהוא רב-מכר בשוק האירופאי – לא אוהבים שמזיזים להם את האפפלשטרודל. זו עובדה שמותגי גרמניה מודעים לה היטב. ולראיה הביטו באבולוציה המדודה של דגמים רבי מכר מבית BMW, מרצדס, אאודי וגם פולקסווגן. אבולוציה ולא רבולוציה כאשר הליבה – מה שבתעשייה אוהבים לכנות DNA – נותרת במקומה. כך גם בדור השלישי של הטיגואן וזה דווקא בסדר.

 

טיגואן 3.0

לפולקסווגן די נגמר הזמן עם הדור השני של הטיגואן. הדגם שהגיע לשווקי העולם ב-2016 (ובתכלס ממשיך להיות משווק גם אצלנו כגרסת "אולספייס" עם בסיס גלגלים ארוך) כבר סימן את יום הולדתו השמיני עלה לכיתה ב' וגם עבר מתיחת פנים לפני ארבע שנים ארוכות.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. שמשות כהות וישבן מרובע. צילום: רוני נאק

 

הדור החדש השלישי במספר מסתמך על פלטפורמת MQB מעודכנת – להלן EVO – שהחלה להיות היסוד שעליו נבנים לא פחות מ-17 דגמים שונים ממותגי קבוצת פולקסווגן וגם דגם אחד של פורד המיוצר בשת"פ עם VW קאדי. בקיצור, אתם אמנם פרח נדיר ומופלא – כמו כל שאר הפרחים.

בסיס הגלגלים הוא 268 ס"מ. האורך הכללי 455 ס"מ, הרוחב 184 ס"מ והגובה 164 ס"מ. כלומר, מעט ארוך יותר ומעט נמוך יותר מהדור השני.

• פולקסווגן טיגואן מול מאזדה CX-5

העיצוב, עיניכם הרואות, הוא יותר עגלגל ועם חזית הנושאת את המראה המותגי המעודן של VW. במיטב קוד העיצובי של SUV, יש חיפוי פלסטי שחור סביב חלקו התחתון של הרכב, מסילות גג, חישוקי 18 אינץ', פנסי LED אקטיביים לפנים ודקורטיביים מאחור, שמשות כהות מאחור. מאחור העיצוב מקבל חיתוך חד, מתחת לקו של פנסים אחוריים בולטים ואופקיים. פתרון עיצובי שהזכיר לי מדוע יש לפיל זנב קטן ומשולש? כדי שלא ייגמר בבת אחת.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. תא מטען שימושי, גלגל חילופי ולא ערכת ניפוח וגם קיפול מרחוק למשענות שמאחור. צילום: רוני נאק

 

הישבן בטיגואן שנגמר לי בבת אחת מאפשר גישה נוחה יותר לתא מטען גדל-נפח עם קיבולת של 652ל' ויש בתוכו שתי הפתעות נעימות: ידיות המאפשרות קיפול מרחוק של משענות המושב האחורי וגם שקע כוח 220 וולט (מעין V2L אם תרצו) שאמנם עם הספק מוגבל של 150 וואט (מול 3.5 קילו-וואט בחשמליות החזקות ביותר) אבל בהחלט פיצ'ר נחמד ושימושי.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. אמנם רק 150 וואט אבל בהחלט פיצ'ר שימושי. צילום: רוני נאק

 

אם עד עתה הייתה תחושה ברור של פער דורות בין רכבי בנזין לאלו החשמליים – בכל האמור לחזות הטכנולוגית של תא הנהג VW בהחלט שסגרו את הפער ואף הגדילו לעשות. העיצוב של תא הנהג חדש לגמרי והוא כולו סביב המרחב הדיגיטלי. לוח המחוונים גדול ומשנה את החיווי לפי מצב הנהיגה שייבחר (ויש כמה), לצידו מסך מולטימדיה 12.9 אינץ' עם ממשק מצויין – אינטואיטיבי ומהיר וכמעט שנטול הצורך האובססיבי לשעשע את הנהג. יש כפתורי קיצור דרך (אם כי ווירטואליים), משטח החלקה מעצבן לטמפ' בקרת האקלים ועוצמת השמע.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. קוקפיט דיגיטלי מצוין ופתחי מיזוג נמוכים המקפיאים את המניסקוס או את הידיים. צילום: רוני נאק

 

ויש עוד! תצוגה עילית – HUD – מצויינת וגם כפתור דיגיטלי נוסף, בין המושבים, שלי מאד הזכיר שעון חכם – אשר במרכזו מסך זעיר שניתו לדפדף בו בין הפונקציות השונות. פתרון מעניין לאי ההתעסקות עם תפריטי משנה במסך הגדול. בורר ההילוכים נדד לעמוד ההגה.

רכב ההדגמה – בגרסת LIFE הבסיסית (שת"פ עם LIFE מותג הבית של סופרפארם?…) לרכב יש ריפודי בד על כל המושבים, עם תפרים בצבע קונטרסטי לדקורציה. המושבים הקדמיים מחוממים ולבקרת האקלים 3 אזורי אקלים ועם יחידת בקרה קטנה מאחור שם ימצאו גם שקעי כוח, מרחב מצויין בכל מימד ומשענת מרכזית שבתוכה – מחזיקי כוסות אקטיביים.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. איזור אקלים שלישי מאחור, כניסה קלה ומושבים נוחים – מנהרת גל הנעה (ללא גל הנעה) מיותרת כאן אבל אין מה לעשות – זה המוצר. צילום: רוני נאק

 

יחידת הכוח היא טורבו-בנזין TSi בנפח 1.5ל' המוכרת היטב של VW. זו מקבלת כיול עדכני וגם מערכת היברידית קלה. התפוקה לא השתנתה ועומדת על 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד נמוכים. נתוני צריכת הדלק הרשמיים עומדים על 6.7ל' ל-100 ק"מ (14.9 ק"מ/ל') – בפועל במבחן הגענו לנתונים מאד דומים ואף טובים מזה בנהיגה ארוכה ורגועה לערבה.

אין עדיין בישראל גרסה עם הנעה כפולה כך שתיבת ההילוכים הרובוטית על שבעת הילוכיה מורידה את הכוח רק לגלגלים הקדמיים. הפלטפורמה כמובן שיכולה לתמוך בהנעה כפולה ו-VW מייצרת גם גרסאות דיזל ו-פלאג-אין הייבריד של הדגם הזה.

בתחום הבטיחות מצויד הטיגואן החדש בציון 7 מתוך 8. שורה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת מהירות חכמה וטורדנית (שזה בדיוק תפקידה), 9 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב ושמירת נתיב ועוד.

ולעניין המחיר: רכב המבחן בגרסת LIFE עולה 218 אלף שקלים – כאשר הגרסה הבכירה ביותר שקיימת כרגע בהיצע (R-ליין פלוס) תעלה 265 אלפי שקלים. כוס מים וממשיכים.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. מושבי בד נוחים מאד ומחוממים. חווית איכות טובה מאד. צילום: רוני נאק

 

נהיגה

החוויה היא "פולקסווגנית" על מלא (מלא). כלומר חווית האיכות והחיבור של הכל יחד היא מעולה. בוודאי ביחס למה שאנו חווים לאחרונה ממיטב תוצרת סין המופלאה. אין קרקושים ורעשים, כל הפנאלים מוצקים למגע, אפילו משקל המנופים והידיות נכון ונוסך בטחון והרגשת איכות ומוצקות. רחוק מאד מהחוויה החד-פעמית של מכוניות רבות היום. במקרה הזה דויטשלנד היא באמת אובר אלס.

השילוב של המערכת ההיברידית הקלה יחד עם כיול לחסכון בהחלט שניכר בצריכת הדלק של הרכב. בשלושת ימי המבחן וקרוב ל-800 קילומטרים צריכת הדלק נעה בין 17 קמ"ל ל-12 קמ"ל בתנועה עירונית. בהחלט מרשים לרכב פנאי שיכול בקלות לשמש משפחה. מה שעוד מגיע עם צריכת הדלק הזו הוא טווח נסיעה מאד מאד ארוך. מהמרכז לאילת וחזרה מבלי לתדלק? לא בעיה ובקצב נורמלי ומזגן על 19 מעלות.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. בדקנו גם את הקבב של אלברטו על כביש 44 בכניסה לפדיה/פתחיה. צילום: רוני נאק

 

מבחינת הכוח אין כאן "מחץ" או "גלי מומנט המקמטים את האספלט". ה-1.5ל' עושה את העבודה, אבל בהחלט שדרוש עוד מומנט והספק כדי שהרכב ינוע באופן דינאמי יותר. תיבת ההילוכים עושה את מיטב יכולתה ול-DGS גם עובדת מצויין למעט מצבים שבהם הרגישה לי שאין הפרדה מספקת להילוך הראשון והרכב רוצה לגלוש קדימה – בפקקים למשל – בעוצמה הדורשת הפעלת לחץ רב מדי על הבלמים כדי לעצור לגמרי.

בהחלט שווה עצירה ובדיעבד היינו מוותרים על הצ'יפס – לא צריך. צילום: רוני נאק

 

נוחות הנסיעה ברובה היא טובה מאד. אבל זכרתי את הטיגואן לרך ונעים יותר. יותר "מגהץ" ופחות מקפץ ומגיב לפני כביש שבורים. עדיין מדובר ברמת נוחות גבוהה – ובכלל זה גם רמת NVH נמוכה ונעימה.

אהבתי מאד את הממשק האלחוטי לאנדרואיד ו-קארפליי. זאת יחד עם משטח טעינה אלחוטי יוצרים קוקפיט נקי מכבלים ואני ממש בעד זה.

 

סיכום

פולקסווגן טיגואן החדש מצליח להישאר קומה מעל למותגי הרכב העממיים ושומר בכך על המיצוב האיכותי המלווה אותו מזה שנים. מה שעשוי להסביר את המחיר לצד כוחות השוק ההזויים שיש כרגע אצלנו.

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. יותר "פרימיום" ממותגי הרכב העממיים וצריכת דלק מצטיינת אבל יקר. צילום: רוני נאק

 

כבר אין דיסוננס טכנולוגי והנה חובבי המסכים הגדולים יכולים לבוא על סיפוקם כולל מצלמות 360 והדמיה תלת ממדית של הרכב – כמו שאמר חכם סיני זקן: "כשאין לך מה למכור שים 3D".

בשורה תחתונה – אם הגעתם עד כאן אשריכם – מדובר ב-SUV משפחתי מצויין, עשוי היטב, חסכוני מאד ועם טווח נסיעה בלתי מוגבל. וכל זה עם סמל יוקרתי למחצה של VW על החרטום וקריצה של פנסי LED מצידיו. בקיצור – מומלץ.

 

 

Check Also

רנו קליאו החל ב-124,990 שקלים

הסופרמיני לבית רנו חוזרת לאולמות התצוגה בגרסת אבזור אחת ומחיר שמתחרה בחשמליות הקטנות. שנה אחרי עדכון הדגם שעודכן ב-2019

3 comments

  1. כשאני חושב איזהמרכבים מטורפים אפשר לקבל במחיר הזה . אפילו פלאגאיןנשהרבה יותר חסכונים וכמובן חזקים די ברור לי שעד סוף העשור הרכבים האילה כבר לא ימכרו

  2. איך מומלץ ביחיאט דינאק 220 אלף לגרסת בסיס אפילו בלי בגאז' חשמלי או מערכת סאונד סבירה.. לבריאות..

  3. כתיבה משובחת

להגיב על Daniel Yosef לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *