רוני נאק
מדי פעם – ככה כשממש משעמם לנו ויש יום חדשות חלש (בציניות אין דבר כזה בישראל – בטח שלא עכשיו), אנחנו נהנים לנבור בכל מני מסמכים רשמיים של יבואני הרכב. כך למשל גילינו את המחירים המופרזים של סוללות לרכב חשמלי – שבעקבות הכתבה לפחות אצל חלקם המחירים נחתכו בעשרות אחוזים.
בהזדמנות אחרת גילינו שיש בישראל רכבי ספורט רבים (חלקם ממש יוקרתיים ויקרים מאד) שאם תעזו לעלות עמם על המסלול אפילו ביום נהיגה רשמי של היצרן – תאבדו את האחריות. וגם זה יצר הדים.

הפעם גילינו בכתב האחריות של טסלה בישראל כי לשני דגמים, מודל 3 ומודל S אסור לרדת מהאספלט כלל ויותר מזה לנסוע בדרכים עם משטחים "בלתי ישרים, מחוספסים פגומים או מסוכנים" – משהו נסע בימים האחרונים באיילון? או בדרך עירונית עם פסי האטה של עולם שלישי?
כמה מגרשי חניה אתם מכירים שאינם סלולים כלל? רבים נכון? אז אינכם יכולים להשתמש בהם מבלי להסתכן באבדן אחריות.
חשוב לציין שאחריות כאחריות, אצל כל יצרן רכב, מכסה פגמים ביצור ותקלות. לא מכות או נזקים משימוש. ובכל זאת כשהסוללה היא כה קרובה לכביש ואם תפגע ישנו סיכוי גבוה לטוטל-לוס. אם אני בעל טסלה 3 או S – לא הייתי מניח קוביה אחת של הצמיג מעבר לשחור של האספלט.
לשם ההשכלה בדקנו מה כתוב באחריות של מותג הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל – BYD – ושם בסעיף 6.6 כתוב "נהיגה על שפת המדרכה או בדרכים לא סלולות". בסעיף 6.11 גילינו גם כי האחריות תבוטל במקרים של נסיעה בסביבה מזוהמת כמו "כימיקלים הנישאים באוויר, שרף עץ, אבק חלודה, צואת בעלי חיים ומלחים אנאורגניים".
טעינה נעימה!